کد خبر 572585
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حمله گروه های مسلح به محله شیخ مقصود حلب که منجر به کشته شدن ده ها نفر از شهروندان این منطقه شد، جنایت جنگی است.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروه های مسلح در سوریه به دلیل حملات شدید به مناطقی در شهر حلب، جنایت جنگی انجام داده اند.

بر اساس این گزارش در این بیانیه تصریح شده است: گروه های مسلحی که محله «شیخ مقصود» در حلب را محاصره کرده اند، با انجام حملات کورکورانه موجب کشته و زخمی شدن شهروندان و تخریب مساجد، بازارها، خیابان ها و منازل مسکونی شهر شدند که این امر اهانت آشکار به زندگی انسانی محسوب می شود.

این سازمان در ادامه اعلام کرد که مدارکی را جمع آوری کرده که نشان می دهد ده ها نفر از شهروندان در پی بمباران کورکورانه در محله شیخ مقصود حلب کشته و زخمی شده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: امکان دارد که گروه های مسلح در حملات خود به شیخ مقصود از سلاح های شیمیایی نیز استفاده کرده باشند.

گفتنی است گروه های تکفیری طی روزهای اخیر با وجود آتش بس در حلب سوریه، به مناطقی از این شهر از جمله محله شیخ مقصود حمله کردند که بر اثر این حملات ده ها شهروند جان خود را از دست دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس