کد خبر 572124
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۹

وزیر امور خارجه لبنان در دیدار با همتای قطری خود در دوحه، خواستار بازگشت تعادل به روابط دو کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، جبران باسیل به عنوان نماینده لبنان برای شرکت درهفتمین دوره همایش « همکاری چینی – عربی» در قطر به سر می برد.

این همایش به مدت دو روز در دوحه پایتخت قطر برگزار می شود. براساس این گزارش، وزیر خارجه لبنان و همتای قطری او به مدت یک ساعت در دوحه دیدار و در باره روابط دو کشور، بحران پناهجویان و تروریسم و مبارزه با آن گفتگو کردند.

وزیر خارجه قطر با تاکید به علاقه کشور متبوعش به لبنان و لبنانی ها ابراز امیدواری کرد که روابط لبنان وقطر به وضعیت طبیعی خود بازگردد.

محمدبن عبدالرحمن آل ثانی گفت که مرحله کنونی در روابط لبنان و قطر « گذرا» است. جبران باسیل هم با اشاره به ضرورت روابط دوستانه بین لبنان و قطر بر تمایل بیروت برای بازگشت تعادل به روابط دو کشور تاکید کرد.

بعداز مخالفت دستگاه سیاست خارجی لبنان به ریاست جبران باسیل با تصمیم های برخی کشورهای عربی از جمله اعضای شورای همکاری خلیج فارس با تروریستی خواندن حزب الله لبنان و همراهی نکردن با سعودی و متحدانش از جمله قطر در رویاروئی با محور مقاومت و قرار نگرفتن در محور حامی تروریسم صهیونیستی و تکفیری، روابط این کشورها با لبنان متشنج شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس