القاعده قصد دارد با در دست گرفتن کامل کنترل النصره و نفوذ پیدا کردن به آنچه «جریان اصلی» معارضان گفته می‌شود، گروه تروریستی داعش (در سوریه) را از میدان به در کند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در یادداشتی به قلم «رابرت فیسک» به بررسی گروه تروریستی تکفیری جبهة‌النصره پرداخت و نوشت در حالی که این‌ روزها غرب در تلاش است این گروه را بعنوان یک گروه میانه‌رو معرفی کند اما چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اجازه «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده درخصوص جدا شدن جبهة‌ النصره از این سازمان تروریستی، آمده است جبهة النصره خلافت ادعایی داعش را نمی‌پسندد و تا زمانی هم که شاخه‌ای از القاعده باشد نمی‌تواند از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج شده و به به لیست 70 هزار موردی گروه‌های «میانه‌رو» که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس می‌گوید، بپیوندد.

فیسک با بیان اینکه جبهة‌ النصره رابطه مستقیم با قطر را تکذیب می‌کند نوشت اما مصاحبه شش ماه قبل شبکه «الجزیره» با «محمد الجولانی» رهبر این گروه سوالاتی را در این باره برانگیخته است. آزاد شدن سه خبرنگار اسپانیایی در شمال سوریه طی 10 ماه قبل نیز با وساطت دولت قطر انجام شده است. زمانی هم که در سال 2013 گروهی از راهبه‌های مسیحی به دست النصره اسیر شدند باز هم قطر بود که آنها را از راه لبنان خارج کرد.

در ادامه یادداشت این روزنامه انگلیسی بیان می‌شود که قطری‌ها قصد سلطه پیدا کردن بر این گروه معارض مسلح را دارند، تاکید شده القاعده است که قصد دارد با در دست گرفتن کامل کنترل النصره و نفوذ پیدا کردن به آنچه "جریان اصلی" معارضان (سوریه) گفته می‌شود، گروه تروریستی داعش را از میدان به در کند. "جریان اصلی معارضان" اصطلاحی است که دیوید کامرون و هیلاری کلینتون (که احتمالا رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد) به هفتاد هزار گروه تخیلی مخالف در سوریه گفته می‌شود.

این تحلیلگر انگلیسی با اشاره به گزارشی در نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» افزود «جبهة‌النصره در حال ایجاد یک ائتلاف نظامی و برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات حمله گسترده به جنوب حلب است» تا اقدامات کشورهای مختلف جهت برقراری آتش‌بس در این شهر را ناکام بگذارند. جبهة‌ النصره بیش از هر زمانی مورد نفوذ القاعده قرار گرفته است. آنها به دنبال ایجاد "امارت" جدید در استان ادلب سوریه بودند.

فارین پالیسی در حالی حدود یک هفته قبل، از تهاجمی گسترده به جنوب حلب خبر داده بود که 4 روز پیش(جمعه) لشکری متشکل از چند هزار تروریست به سرکردگی همین گروه جبهة‌ النصره با تجهیزات و ادوات پیشرفته غربی به شهرک مهم «خان طومان» در جنوب غربی حلب حمله کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس