کد خبر 571764
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود با سوالاتی درباره شکایت «امیر حکمتی» از ایران و همچنین برخی خبرها درباره «خان طومان سوریه» مواجه شد.

 به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موضع این وزارتخانه را درباره دو موضوع شکایت تازه از ایران در دادگاه فدرال آمریکایی و همچنین تحولات و درگیری‌های اخیر «خان طومان» سوریه مطرح کرد.

روز سه شنبه خبر رسید امیر حکمتی با دلگرمی از حکم دادگاه عالی برای برداشتن 2 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران، به دادگاه شکایت کرده تا او نیز شانس خود را برای گرفتن «غرامت» امتحان کند.

در نشست خبری روزانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرنگاری از او موضع این وزارتخانه را درباره شکایت از ایران به منظور دریافت غرامت را خواستار شد.

از «الیزابت ترودو» سوال شد: «امیر حکمتی از دولت ایران به دادگاه فدرال درباره شرایطش در زندان ایران شکایت کرد. واکنش شما به این شکایت چیست؟ آیا او حق درخواست غرامت کردن از دولت ایران را دارد؟».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما از گزارش‌های رسانه‌ای درباره این شکایت مطلع هستیم. دولت آمریکا بخشی از این اقدام خصوصی مدنی نیست و ما درباره آن اظهارنظری نداریم».

در بخش دیگری از این کنفرانس خبری خبرنگاری از موضوع تحولات «خان طومان» سوریه و برخی خبرها درباره تلفات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوال کرد.

خبرنگار از سخنگو پرسید آیا شما اطلاعاتی درباره این موضوع و اینکه چه کسانی مسئول حملات به خان طومان بودند، دارید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این جمله بسنده کرد که اطلاعاتی در خصوص تحولات و درگیری‌های خان طومان سوریه ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس