کد خبر 576126
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

یک خبرگزاری غربی در گزارشی تایید کرد، «نزار زکا» که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده، با تایید وزارت خارجه ایالات متحده به ایران سفر کرده و از آمریکا برای پیش بردن «پروژه‌هایش» پول دریافت کرده بود.

به گزارش مشرق، در حالی که روند بررسی اتهام جاسوسی «نزار زکا» در ایران ادامه دارد و او به همین خاطر بازداشت است، یک خبرگزاری آمریکایی تایید کرده که سازمان تحت نظر او از واشنگتن پول دریافت کرده بود.

آبان ماه سال گذشته بود که تبعه لبنانی- آمریکایی به نام «نزار دکا»  به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران بازداشت شد.

پس از آن رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های لبنانی از ارتباط خاص او با آمریکا خبر دادند تا جایی که الاخبار گزارش داد: جاسوس بازداشت‌شده در حال تدارک برگزاری تظاهرات در ایران بود.

حالا آسوشیتدپرس اذعان کرده که سازمان «غیرانتفاعی» تحت ریاست نزار زکا در مجموع 730 هزار دلار از دولت آمریکا برای پیش بردن «پروژه‌هایش در خاورمیانه» پول گرفته است.

البته در گزارش این رسانه آمریکایی با بیان آنکه «نزار زکا 49 ساله که کارشناس تکنولوژی و حامی آزادی اینترنت است»، آمده که خانواده و همکاران او اتهام‌ها درباره جاسوس بودن او برای آمریکا را رد کرده‌اند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: «زکا که ساکن واشنگتن است، رئیس سازمان آی سی تی عرب(Arab ICT Organization, or IJMA3)  یا IJMA3 است که کنسرسیوم فعال در 13 کشور است که در خاورمیانه حامی فناوری اطلاعات است».

این خبرگزاری البته تاکید کرده که هیچ مدرکی از ارتباط و کار این شرکت در ارتباط با ایران وجود ندارد اما این شرکت در دیگر کشورها فعال بوده است.

وکیل لبنانی نزار زکا البته تایید کرده که شرکت متبوع این متهم به جاسوسی در ایران، از دولت آمریکا پول دریافت کرده اما دولت آمریکا یکی از چندین کمک کننده مالی شرکت بوده است.

خانواده و حامیان نزار زکا از دولت آمریکا خواسته‌اند در زمینه آزادی او از ایران، «فعال‌تر» باشد چرا که او به خاطر ارتباطش با دولت آمریکا، بازداشت و زندانی شده است.

«حامیان» زکا همچنین در نامه‌ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا تصریح کردند که او «با آگاهی و تایید وزارت خارجه آمریکا» به ایران سفر کرده و سفرش تامین مالی شده است.

در این نامه که به تاریخ 18 آوریل به کری ارسال شده همچنین تصریح شده است: «ما معتقدیم که وزارت خارجه آمریکا تعهدی اخلاقی برای کمک کردن به نزار دارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس