یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای توضیح درباره اظهارات جنجالی خود در خصوص روند قبولاندن برجام در آمریکا، به جلسه کنگره نمی‌رود.

 به گزارش مشرق، در ادامه جنجال بر سر اظهارات معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره تاکتیک‌ها به منظور قبولاندن برجام به کنگره و مردم آمریکا، حالا یک مقام دولت باراک اوباما می‌گوید «بن رودز» برای توضیح درباره اظهاراتش به کنگره نمی‌رود.

اواسط اردبیهشت ماه بود که «نیویورک تایمز» گزارش مشروحی در مورد بن رودز و نقش او در مذاکرات هسته‌ای با ایران و فرآیند قبولاندن توافق نهایی آن به افکار عمومی منتشر کرد.

کل این گزارش را شاید بتوان در یک جمله معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید خلاصه کرد: «ما یک اتاق پژواک درست کردیم. آن‌ها همان چیزهایی را می‌گفتند که مواردی را که ما به آن‌ها گفته بودیم، تائید می‌کرد.»

به اذعان او، دولت باراک اوباما برای اصطلاحا فروختن قرائت مد نظر خود از مذاکرات به کنگره و افکار عمومی، خبرنگاران، تحلیلگران و اندیشکده‌ها را به نفع خود به کار گرفته است.

به دنبال این گزارش، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال اعمال فشار به «بن رودز» مشاور کاخ سفید هستند تا درباره اظهارات بحث‌برانگیزش توضیح دهد.

رهبران جمهوری‌خواه کمیته نظارتی مجلس نمایندگان آمریکا از رودز خواستند سه‌شنبه(امروز) در جلسه استماع با عنوان «نقل قول‌های کاخ سفید درباره توافق هسته‌ای ایران» گزارش دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، حالا خبر رسیده که یک مقام کاخ سفید در نامه‌ای به این کمیته کنگره اعلام کرده که «بن رودز» به جلسه درخواستی برای ارائه توضیح نخواهد رفت.

«نایل اگلستون» مشاور کاخ سفید تاکید کرده که حضور یافتن معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای شهادت و گزارش دادن در کنگره، «توانایی رئیس‌جمهور برای دریافت مشاوره» را تهدید می‌کند.

این مقام کاخ سفید همچنین تصریح کرده که پیش از این روسای جمهوری آمریکا از هر دو حزب، با استفاده از قدرت اجرایی خود، مانع از حضور و شهادت مشاوران خود در کنگره شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس