کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در طرح پیشنهادی خود، بودجه سامانه دفاع موشکی اسرائیل را به رقم بی‌سابقه 600 میلیون دلار افزایش داده است.

به گزارش مشرق، اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در طرح پیشنهادی خود برای بودجه 2017 رقمی را برای کمک به سامانه دفاع موشکی اسرائیل در نظر گرفته‌اند که در صورت تصویب نهایی رکورد تازه‌ای در حمایت‌های بی‌دریغ واشنگتن از تل‌آویو خواهد بود.

بر اساس این پیش‌نویس که روز سه‌شنبه در دسترس عموم قرار گرفت، اعضای این کمیته مبلغ 601,735,000 دلار بودجه برای کمک به توسعه سپر دفاع موشکی رژیم‌صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند. این در حالی است که رقم پیشنهادی وزارت دفاع آمریکا 145.8 میلیون دلار بوده و این یعنی اعضای مجلس نمایندگان در اقدامی بی‌سابقه این رقم را 4 برابر افزایش داده‌اند. 

این بودجه برای توسعه سپر دفاع موشکی چند لایه اسرائیل شامل «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان» که به ترتیب برای مقابله با راکت‌های کوتاه برد، موشک‌های کوتاه‌برد و موشک‌های میان‌ و دوربرد طراحی شده‌اند، تخصیص خواهد یافت. 

بودجه نهایی بعد از رایزنی با دولت و سنا تصویب می‌شود و به همین جهت احتمال تغییر این ارقام وجود دارد. 

کاربری بودجه (دلار)
گنبد آهنین 62,000,000
سامانه دفاع موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد (SRBMD) 266,511,000
پیکان 3 204,893,000
توسعه سامانه پیکان 67,331,000

آمریکا بر اساس توافقنامه‌ای ده ساله با اسرائیل که دو سال دیگر به پایان می‌رسد، سالانه 3.1 میلیارد دلار به تل‌آویو کمک نظامی می‌کند. پروژه مشترک سپر دفاع موشکی از این بسته مجزا است. 

تل‌آویو به بهانه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، تلاش می‌کند تا واشنگتن را متقاعد کند که بسته حمایت نظامی بعدی به میزان قابل توجهی تقویت شود.

گفته می‌شود کاخ سفید به دنبال توافق بر سر بسته‌ای 40 میلیارد دلاری برای یک دهه است، اما اسرائیل خواستار افزایش این رقم به 50 میلیارد دلار است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمود ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    ۱۰میلیاردم سالانه کمک کنی بازم دربرابر موشکهای ایران ایمن نیست فقط فقط باید نیست و نابود بشه چون اینجوری جامعه بشریت بیمه میشه وگرنه این سرطان باعث از بین رفتن بشریت و دنیا میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس