منابع صهیونیستی می گویند نتانیاهو در سفر به آمریکا درصدد متقاعد کردن کاخ سفید برای اعطای کمک نظامی بیشتر به اسرائیل است.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ماه آینده در واشنگتن قرار است در دیدار با یکدیگر درباره قرارداد نظامی بن دو طرف بحث و گفتگو کنند.

پیش از این «دان شاپیرو» سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی از کمک نظامی این کشور به صهیونیستها خبر داد. به گفته وی ارزش این کمک نظامی سالانه معادل ۳میلیارد دلار است که تا سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داشت.

شاپیرو می گوید این قرارداد نظامی با هدف تامین امنیت اسرائیل صورت خواهد گرفت که البته محدودیت های بودجه آمریکا مانع اصلی آن است که قرار است این مشکل در جلسه ماه آینده اوباما و نتانیاهو بررسی شود.

قرار است نتانیاهو در کنفرانس سیاست گذاری لابی آیپک در ۲۰ تا ۲۲ مارس در واشنگتن نیز شرکت کند. کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد موشه یعالون وزیر جنگ این رژیم نیز برای مذاکره با مقامات آمریکایی درباره قرارداد کمک نظامی این کشور به اسرائیل به آمریکا سفر می کند.

 یک منبع صهیونیستی می گوید مهمترین هدف نتانیاهو از سفر به آمریکا و دیدار اوباما متقاعد کردن این کشور برای اعطای ۴ میلیارد دلار کمک نظامی سالانه به اسرائیل است. پیش از این رسانه های صهیونیستی گفته بودند که نتانیاهو بیشتر به پیروزی یکی از اعضای حزب جمهوری خواه امیدوار است تا این کمک ها را افزایش دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    0 0
    گدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس