کد خبر 571325
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

پزشک طب سنتی با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در حوزه طب سنتی گفت: عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه تیشه به ریشه طب سنتی بوده و علم پیامبر و احادیث را زیر سوال برده است.

به گزارش مشرق، در رابطه با اقدامات اخیر وزارت بهداشت و پلمب دو مجموعه طب سنتی، اظهار داشت: وزارت بهداشت باید جهت ارائه بهتر شدن طب سنتی گام بردارد نه اینکه مخالف این مساله حرکت کند؛ این وزارتخانه اگر با برخی از افراد مشکل دارد نباید کل طب سنتی را زیر سوال ببرد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر وزارت بهداشت با برخی از افراد مخالف است و تصور می‌کند که ممکن است این قشر از جامعه به مردم خسارت بزنند بهتر بوده به جای پلمب مجموعه‌های طب سنتی این افراد را جدا کرده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهد.
 
پزشک طب سنتی با تاکید بر اینکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت تیشه به ریشه طب سنتی زده است، ادامه داد: مجموعه اقداماتی که طی هفته‌های اخیر صورت گرفته اساطیر طب سنتی و کل این علم را زیر سوال برده‌اند و باید بررسی‌های لازم در این راستا صورت گیرد.
 
پریز ادامه داد: موسسات تحقیقات حجامت چندین سال است که فعالیت داشته و دانشجویان زیادی در این موسسه تحصیل کرده و قصد داشتند در این حوزه پزشک شوند؛ ولی متاسفانه پلمب این مجموعه  اثرات ناگواری بر روی این طب خواهد گذاشت.
 
وی با  اشاره به اینکه طب سنتی مورد توجه پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) بوده است، گفت: زمانی در وزارتخانه بهداشت می‌گفتند که ما با عطاری‌ها به دلیل نداشتن علم و سواد برخورد می‌کنیم و زمانی که افراد علاقه‌مند این طب به دانشگاه آمده‌اند با اهداف نامشخص اقدام به پلمب دانشگاه می‌کنند.
 
پزشک طب سنتی با بیان اینکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت علم پیامبر و احادیث را زیر سوال برده است، گفت: فصل بهار طبق حدیث امام رضا‌(ع) فصل حجامت بوده و فرد را از امراض مختلف دور می‌کند. این موضوع در رساله‌ الذهبیه منتشر شده است.
 
پریز در پایان خاطرنشان کرد:  وزارت بهداشت اگر مخالفتی با عطاری‌ها و یا به طور کلی با طب سنتی دارد باید با برگزاری جلسات مشترک با اطباء طب سنتی ایرادات و اشکالات را مطرح کرده و نظر آنها را نیز جویا شود تا از این طریق در صورت لزوم اصلاحات انجام گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید مصطفی ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا از دهانتان بشنوه... الحمدالله رب العالمین.... یکی به داد طب اسلامی ایرانی برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس