کد خبر 569180
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

دکترای گیاهان دارویی با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت طی هفته‌های گذشته در رابطه با طب سنتی، گفت: این سازمان به‌جای بگیر و ببند در این حوزه باید طب سنتی را ساماندهی کرده و به افراد حرفه‌ای مجوزهای لازم را ارائه دهد.

به گزارش مشرق، مجتبی فتحی در رابطه با پلمب دو مجموعه فعال در رابطه با طب سنتی طی هفته‌های اخیر، اظهار داشت: متأسفانه در رابطه با این موضوع در استان‌ها و شهرستان‌ها پرونده‌سازی می‌کنند و برخی افراد را تحریک کرده که علیه کسانی که در این حوزه مشغول هستند شکایت کنند.
 
وی افزود: وزارت بهداشت در زمینه طب سنتی به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می‌کنند در واقع امروزه مردم به درمان‌های طبیعی بسیار علاقه‌مند هستند و نمی‌شود این موضوع را انکار کرد همچنین نمی‌توان مردم را مجبور به استفاده از روش‌های خاص در درمان بیماریشان کرد.
 
دکترای گیاهان دارویی با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید موضوع فعالیت در حوزه طب سنتی را سروسامان دهد، بیان داشت: افراد زیادی هستند که به صورت حرفه‌ای در این طب فعالیت می‌کنند و وزارت بهداشت به جای بگیر و ببند باید مجوزهای لازم را به ‌آنها ارائه دهد.
 
فتحی با بیان اینکه دور کردن مردم از طب طبیعی از طریق محدودسازی افراد حرفه‌ای و متخصص در این حوزه سبب شده که مردم به سمت درمان‌های طبیعی و خانگی مراجعه کرده و این موضوع سبب اشاعه خرافات و حتی تشدید بیماریشان می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از طب خانگی می‌تواند بسیار در بروز مشکلات تأثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: تربیت و جذب افراد متخصص در حوزه طب سنتی ضرورت دارد و باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.
 
دکترای گیاهان دارویی در پایان بیان داشت: حرف و حدیث در مورد پلمب دو مجموعه بزرگ در رابطه با طب سنتی زیاد است ولی باید توجه داشت که شاکی‌های ساختگی در این زمینه زیاد فراهم کرده و حتی به برخی پیشنهاد می‌کنم که در این زمینه مخالفت کنند و در ازای آن پول بگیرند این موضوع باید رفع شده و طب سنتی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    دولت باید طبق دستورالعمل اساسی امام خامنه ای به صورت جدی و گسترده مساله طب سنتی-اسلامی رو حمایت و تقویت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس