کد خبر 571149
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

طبق نتایج نظرسنجی نشریه «میلتری‌تایمز»، علیرغم عدم تجربه سیاسی و پیشنهادات نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در زمینه شکنجه مظنونین، اکثر کادر نظامی ارتش آمریکا «دونالد ترامپ» را به «هیلاری کلینتون» ترجیح می‌دهند.

به گزارش مشرق، طبق نتایج نظرسنجی «میلیتری تایمز»، اکثر اعضای کادر ارتش آمریکا، «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز و جنجالی جمهوری‌خواهان را به «هیلاری کلینتون» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها برای کسب سمت ریاست‌جمهوری ترجیح می‌دهند.
 
در حالیکه این نظرسنجی غیررسمی است، نتایج آن نشان می‌دهد که ترامپ علیرغم آنکه به دلیل عدم تجربه سیاست خارجی و پیشنهادات بحث‌برانگیز درباره اجازه استفاده از شکنجه برای مظنونین به اقدامات تروریستی، مورد انتقاد فرماندهان بازنشسته نظامی و اعضای برجسته جامعه سیاست خارجی قرار گرفته است، از حمایت محکمی در بین کادر ارتش برخوردار است.
 
این نظرسنجی که در میان 951 کادر نظامی، نیروهای ذخیره و گارد ملی آمریکا انجام گرفته است، نشان می‌دهد که 54 درصد اعلام کرده‌اند که اگر رقابت نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 میان ترامپ و کلینتون باشد، از ترامپ حمایت می‌کنند و 25 درصد اعلام کردند که از کلینتون حمایت می‌کنند.
 
طبق این گزارش، 21 درصد اعلام کردند که در چنین سناریویی به هیچ عنوان رأی نمی‌دهند.
 
«برنی سندرز» رقیب کلینتون در مقابل ترامپ از وضعیت بهتری در این نظرسنجی برخوردار بود. به طوریکه 51 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده‌ بودند، تأکید داشتند که اگر سندرز در رقابت نهایی مقابل ترامپ باشد، از ترامپ حمایت می‌کنند و 38 درصد نیز اعلام کردند که ترجیح می‌دهند به سندرز رأی دهند و 11 درصد نیز اعلام کردند که حاضر نیستند در چنین سناریویی رأی بدهند.
 
اظهارنظراتی که به این نظرسنجی اضافه شده است، نشان می‌دهد که نارضایتی‌هایی در بین رأی‌دهندگان آمریکا از تمامی نامزدهای انتخاباتی وجود دارد و برخی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، می‌گفتند که قصد دارند از یک نامزد حزب سوم حمایت کنند و به او رأی دهند.
 
طبق این گزارش، حدود نیمی از پاسخ‌دهندگان، جمهوری‌خواه و 18 درصد دموکرات بودند. کلینتون در بین رأی‌دهندگان دموکرات که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، از حمایت 72 درصدی برخوردار بودند و ترامپ در بین شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه از حمایت 82 درصدی برخوردار می‌باشد.
 
نتایج این نظرسنجی همچنین حکایت از آن دارد که مستقل‌ها بیشتر طرفدار ترامپ بودند به طوریکه 40 درصد از آنها از ترامپ حمایت کردند و 32 درصد از کلینتون طرفداری کردند.
 
این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت از کلینتون در بین زنان نظامی بیشتر بود به طوریکه 51 درصد از زنان نظامی آمریکا از کلینتون حمایت کردند و تنها 24 درصد از آنها از ترامپ حمایت کردند اما نظامیان مرد اکثراً از ترامپ حمایت کردند به طوریکه 57 درصد از آنها از حامیان ترامپ و تنها 22 درصد از حامیان کلینتون بودند.
 
46 درصد از افسران نظامی آمریکا اعلام کردند که به ترامپ رأی می‌دهند و 32 درصد گفتند که به کلینتون رأی می‌دهند. و پرسنل دواطلب خدمت سربازی حمایت بیشتری از ترامپ داشتند به طوریکه 58 درصد از آنها گفتند که به نفع ترامپ رأی می‌دهند و 21 درصد از آنها از هیلاری کلینتون حمایت کردند.
 
نظرسنجی فوق در بین روزهای 3 تا 6 ماه مه از طریق ایمیل و در میان مشترکین میلیتری تایمز انجام گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس