کد خبر 571458
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

نشریه آمریکایی هیل نوشت :هیلاری کلینتون داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، جنبش تحریم اسرائیل را به سبب سیاست هایش در قبال کرانه باختری محکوم کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش نشریه آمریکایی هیل آمده است: هیلاری کلینتون در نامه ای به مقامات یهودی -که روزنامه نیویورک تایمز آن را منتشر کرد- نوشت:‌ «به صورتی خاص در زمانی که یهودی ستیزی در سراسر جهان در حال افزایش است، ما باید تلاش های قدرتمندانه در جهت تضعیف اسرائیل و مردم یهود را رد کنیم.»

در این نامه همچنین آمده است:‌ «یهودی ستیزی در هیچ جامعه متمدنی جایی ندارد، نه در آمریکا، نه در اروپا و نه در هیچ جای دیگری. ما نباید در دفاع از مشروعیت اسرائیل، گسترش روابط امنیتی و اقتصادی و حمایت از همپیمانمان خسته شویم.»

این نامه روز یکشنبه در واکنش به نگرانی های دیوید شرمن رئیس شبکه اقدام اسرائیل و سوزان استرن معاون فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی منتشر شد.

این دو در این باره ابراز نگرانی کرده بودند که موضوع مربوط به فعالیت های جنبش تحریم اسرائیل قرار است در کنوانسیون متدیسم متحد که قرار است از روز سه شنبه در پورتلند آغاز شود، مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

کلینتون در این نامه نوشت: «بر این باورم که جنبش تحریم اسرائیل در تلاش برای مجازات اسرائیل و دیکته کردن این موضوع است که چگونه اسرائیلی ها و فلسطینیان باید موضوعات مورد مناقشه بین خود را حل و فصل کنند. این مسیر به صلح ختم نمی شود.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس