کد خبر 571032
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

قانونگذاران حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا بامداد امروز سومین بار از تصویب لایحه بودجه آب و انرژی کشورشان به دلیل اختلافات بر سر طرح ضد ایرانی جلوگیری کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان دموکرات مجلس سنا بامداد سه‌شنبه به دلیل اختلاف با قانونگذاران حزب رقیب بر سر یکی از متمم‌های الحاقی به لایحه بودجه آب و انرژی این کشور، از توافق بر سر «ختم بررسی» این لایحه و رأی‌گیری درباره آن در صحن سنا جلوگیری کردند.   
 
 متمم الحاقی یاد شده که «تام کاتن»، سناتور حزب جمهوری‌خواه آن را پیشنهاد کرده، کاخ سفید را از خرید آب سنگین ایران منع می‌کند.  
 
طبق گزارش پایگاه خبری «هیل»، قانونگذاران دموکرات‌ سنا با 50 رأی در برابر 42 رأی مانع از این لایحه 37.5 میلیارد دلاری شدند.  
 
این سومین بار است که دستور ختم بررسی لایحه بودجه آب و انرژی آمریکا به دلیل اختلاف بر سر متمم الحاقی سناتور «کاتن» مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.  
 
میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس سنا به همین دلیل خواستار برگزاری یک جلسه رأی‌گیری مستقل درباره متمم پیشنهادی مورد نظر است. پس از آن، لایحه بودجه هم مستقلاً به رأی گذاشته خواهد شد.  
 
طرح کاتن بعد از آن پیشنهاد شد که مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند در راستای تضمین اجرای توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، قصد خرید 32 تن آب سنگین از ایران دارند.
 
بر اساس توافق هسته‌ای ایران و 1+5، ایران متعهد شده است که ذخایر آب سنگین خود را طی سال‌های اولیه در سطح کمتر از 130 تن نگهداری کند و در سال‌های بعد نیز اجازه ندهد این ذخایر به بیش از 90 تن برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس