کد خبر 568649
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹

تروریست‌های داعش در «سرت» لیبی ضمن اعلام آماده‌باش کامل همه شهروندان را تهدید کردند که در صورت تخلیه این شهر خانه‌هایشان را به آتش خواهند کشید.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش این روزها حال و روز خوشی در لیبی ندارد و برای مقابله با نیروهای ارتش این کشور از هر راهی استفاده می‌کند.

وبگاه خبری «بوابه الوسط» گزارش داد که عناصر داعش از شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در شهر «سرت» آماده‌باش کامل اعلام کرده‌اند.

«ولید الفرجانی» که یکی از سرکرده‌های لیبیایی داعش است شهروندان را تهدید کرده در صورتی که این شهر را ترک کنند خانه‌هایشان را به آتش خواهند کشید.

وی همچنین از تروریست‌های داعش خواست که آماده رویارویی با آنچه وی «ارتش طاغوت» می‌خواند، باشند.

ساکنان شهر سرت نیز اعلام کردند که تروریست‌های داعش از طریق رادیو اعلام کرده‌اند که ساکنان، این شهر را ترک نکنند و باید شمار زیادی از جوانان به صورت اجباری آماده پیوستن به داعش شوند تا در جنوب و شرق سرت با ارتش لیبی بجنگند.

«علی النقراط» رئیس شورای محلی «بنی ولید» اعلام کرد، شمار خانواده‌هایی که از سرت فرار کرده‌اند و به این شهر کوچ کرده‌اند به 2200 خانواده رسیده است.

وی همچنین تأکید کرد که بنی ولید به خاطر کمبود امکانات و نبود شرایط مناسب ظرفیت تعداد بیشتری از خانواده‌ها را ندارد. همچنین عدم تماس دولت وفاق با شورا و طرف‌های ذیربط این شهر مسئله جادادن آوارگان را دشوار کرده است.

عناصر داعش هفته گذشته همه راه‌های منتهی به سرت را بستند و از سمت شرق ورودی این شهر خاکریز ایجاد کردند تا مانع از ورود نیروهای ارتش به این شهر شوند. این تروریست‌ها همچنین کسانی را که قصد و ورود و خروج از این شهر را داشتند بازرسی می‌کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس