شبكه تلویزیون 'سی ان ان' گزارش داد نگرانی 'پنتاگون' از زیردریایی های پیشرفته روسیه و حضور هر چه بیشتر آنها در اقیانوس اطلس، شرایطی به وجود آورده كه آمریكا دیگر همچون گذشته در عمق دریاها سلطه همیشگی ندارد.

به گزارش مشرق، سی ان ان در گزارش اختصاصی خود از زیردریایی هسته ای 'یو.اس.اس میسوری' (USS Missouri) آمریكا گفت: خدمه این زیردریایی كه 135 نفر می باشند، همواره در حال تمرین و آموزش بوده و این افراد برای نبردی آماده می شوند كه شاید هرگز از آن باز نگردند.

سی ان ان در این گزارش نشان داد كه خدمه این زیردریایی با مانورهای شبیه سازی، پرتاب اژدرهایی از عمق دریا برای اهداف زمینی و دریایی را تمرین می كنند.

این زیردریایی همچنین در شرایط مختلف و زوایای تند صعود و نزول در عمق آب برای محك زدن توانایی و استقامت آن مانور می كند.

سی ان ان گفت: اینها تمرین های مداومی است كه خدمه آن به كرات انجام می دهند تا با آمادگی كامل با تهدیدهای واقعی جهانی روبرو شوند.

این شبكه تلویزیونی گزارش داد: در واكنش به اقدامات نظامی روسیه در شبه جزیره كریمه و سوریه، زیردریایی 'یو.اس.اس میسوری' به نزدیكی این مناطق اعزام شد.

همچنین زمانی كه یك زیردریایی روسیه در سال 2012 میلادی در نزدیكی آب های 'فلوریدا'ی آمریكا دیده شد، این زیردریایی برای رهگیری و واكنش به آن اعزام شد.
'فریزر هادسون' (Fraser Hudson ) فرمانده زیردریایی هسته ای یو.اس.اس میسوری این ماموریت ها را یك تجربه عملیاتی خواند.
سی ان ان گزارش داد: روسیه طی سال های اخیر شماری از زیردریایی های تهاجمی و از لحاظ فن آوری پیشرفته را به آب انداخته است كه چنین زیردریایی های پیشرفته ای از زمان جنگ سرد بدین سو دیده نشده نبودند.
این شبكه تلویزیونی در ادامه افزود: اكنون روس ها دراین زمینه تنها نیستند بلكه كشورهایی همچون، چین، هند، ویتنام و كره شمالی به این رقابت نظامی در زیردریاها پیوسته اند.

سی ان ان گزارش داد: بزرگترین مزیت زیردریایی هسته ای یو.اس.اس میسوری 'سكوت' آن است كه از دید ماهواره های جاسوسی مخفی می ماند و به این جهت دیگر كشتی ها و زیردریایی ها هم قادر به رهگیری آن نیستند.

این شبكه تلویزیونی گزارش داد كه این زیردریایی پس از 163 روز ماموریت در زیر آب ها به پایگاه خود در جكسون فلوریدا باز می گردد كه نشان از طول مدت ماموریت های دریایی آن است.

'جیم شوتو' خبرنگار سی ان ان كه از این زیردریایی بازدید كرده است، گفت: آمریكا تلاش دارد تا برتری نظامی زیردریایی های اتمی خود را حفظ كند، اما با توجه به اینكه روس ها از كلاس جدید زیردریایی های هسته ای برخوردارند كه رهگیری آنها بسیار دشوار می نماید؛ این كار و رقابت بسیارسختی است.

اكنون دراین عرصه روس ها تنها نیستند بلكه چینی ها هم حضور دارند.

زیردریایی دو میلیارد دلاری یو.اس.اس میسوری با337فوت(115متر) درازا و 10 متر پهنا و هفت هزار و 800 تن وزن از 'كلاس ویرجینیا' (Virginia class)، كلاس زیردریایی تهاجمی با توان هسته ای است كه یكی از پیشرفته ترین زیردریایی های جهان به شمار می رود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس