وزیر دفاع گفت: سامانه راهبردی S-300 دراختیار پدافند هوایی قرار گرفته است.

سامانه راهبردی S-300 در اختیار پدافند هوایی است/ «باور 373» در یک قدمی خط تولیدبه گزارش مشرق، سردار دهقان وزیر دفاع در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم گفت: سامانه راهبردی S-300 دراختیار پدافند هوایی قرار گرفته است.

وی همچنین از مراحل پایانی ساخت سامانه بومی پدافند هوایی «باور373» خبر داد و گفت: این سامانه که قابلیت مقابله با موشکهای بالستیک، کروز، پهپاد و هواپیماهای جنگی را دارد، امسال ساخته و در خط تولید قرار می‌گیرد.

دهقان افزود: این سامانه برد بلند می‌تواند همزمان با چند هدف درگیر شود.

وزیر دفاع در جریان این بازدید، از پروژه باور نیز دیدن کرد.

وزیر دفاع افزود: آنچه ما امروز داریم، کفایت دارد و البته سامانه‌های دیگری نیز در حوزه کشف، رهگیری و درگیری نیز در داخل ساخته می شود که باید گام ها بلندتری در این زمینه برداریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ابو لیس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    اصولا به خاطر عدم تخصیص بودجه در 4 سال گذشته از جنگنده کوثر گرفته تا ناوچه سهند و زیر دریایی فاتح و باور373 تانک کرار در یک قدمی تولید انبوه دارن گریه می کنن.:/
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    به راستی چرا ؟
  • حمزه ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    خوبه افرین سردار ........... بهتره تانک تی 90 و لازامارتا و همچنین جنگنده تهاجمی سوخوي 30 اس ام و سوخوي 37 خریداری شود ، یکی جهت بمباران و دیگری برای سیلی زدن به اف 15 های منطقه
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    باید از اس 300 برای ساخت یه سامانه پیشرفته در ایران استفاده کرد.
  • azarakhsh ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    بابد هر چه بگیریم تحت تولید مشترک جهت انتقال فناوری باشد _ مانند هند که سوخوی 30 رو تحت لیسانس مونتاژ میکنه و نیرو هواییش بشدت ارتقا داده شده ، هم از لحاظ برد پروازی و جنگ هوایی [ دور و نزدیک ] و هم حمل مهمات و البته مقاومت و سرسختی جنگنده سوخوي 30 أس ام به اف 15 ایگل و اف 16 فالکن و حتی اف 14 تامکت برتری داره _ قرار گرفتن سوخوی 30 و رهگیر میگ 31 و البته اف 14 توان هوایی ما را بشدت افزایش میدهد
  • محمد ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    پول نیست وگرنه تا الان سهند فاتح و کلی پروژه دیگه بهره برداری میشد
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    مثلا هواپیما را در نظر بگیرید: دارای بخشهای متعددی است. هر بخش به قسمتهای کوچکتر تقسیم می شود. اما سوال: آیا سازمان مربوطه خود به طور مستقل همه اینها را خودش میسازد؟ یا آیا برای هر قسمت کوچک با انتخاب یک پیمانکار (یا فروشنده) اینکار صورت می گیرد؟ سوال بعدی: این پیمانکار چگونه انتخاب می شود؟ ایا از طریق استعلام بها صورت می گیرد یا صرفا از فروشنده خاصی خرید صورت می گیرد؟ یا اینکه کار مورد نظر پس از چند بار دست به دست شدن، سرانجام از تراشکاری محله سر در می آورد؟ قدر مسلم اینکه: به دلیل طولانی شدن در کپی برداری این تجهیزات، مشخص است که برای هر بخش یا ممکن است اکثر بخشها، یک گروه یا یک فروشنده فعالیت می کند و کار مورد نظر به تعداد زیاد سازنده واگذار نشده است. جهت اطلاع: از زمان طرح جنگنده پیشرفته اف 22 تا تحویل اولین سری آن شاید فقط کمتر از 5 سال زمان برده باشد.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    واقعا اون دنیا چجوری میخوای جواب بدی؟ کاش قبل از حرف زدن به اینکه در محضر خداند منان قرار داریم می فکر میکردیم تا هر حرفی از دهانمون بیرون نیاد. شاید حر شما درست باشه. اما حتما بر اساس شایعات و جو سازی ها داری میگی وگرنه از روی اطلاعات دقیق نیست.
  • علیا ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    خدا رو شکر. اینکه این سامانه امسال به تولید انبوه میرسه یعنی هیچ ربی به اس 300 ها نداره. برخی دنبال این هستند که این سامانه رو به اس 300 ربط بدند و بگند اگه تکنولوژِ اس 300 دست ایران نباشه قادر به تولید باور نخواهد بود. اما توجه داشته باشیم که سامانه ی اس 300 رو نمیشه ظرف 1 یا 2 سال مهندسی معکوس کرد. پس باور سامانه ای کاملا بومی با استفاده از توانمندی های داخلی هست. درضمن برخی میگند چرا با وجود باور باید اس 300 بخریم پس نتیجه میگیرند که باور الکیه. بازم اه می فر کنیم میبینیم اگر امسال باور به مرحله ی تولید انبوه برسه باید یک یا دو سال صبر کنیم تا به 6 یا 8 آتش بار از این سامانه دست پیدا کنیم. در صورتی که ما امنیتمون رو در این خداقل دو سال (تا زمانی که به اندازه ی کافی باور تولید بشه) نمیتونیم نادیده بگیریم و اس 300 ها امنیت در این مدت رو برقرار میکنند. در ضمن اگه بار بیاد که اس 300 ها دور انداخته نمی شند. همونجور که اس200 ها هم همچنان باقی خواهند موند. چون عاقلانه نیست بیم ما که اس 300 داریم پس اس200 ها بازنشسته بشند. این ها میتونند در کنار هم به شکل مکمل عمل کنند و هرچه بیشتر باشند امنیت بهتر برقرار میشه.
  • مسعود ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    من بعید بدونم مشکل پول باشه چون اگر باشه بهش داده میشه در ضمن من چند بار بگم میگ ۳۱ بدرد نمیخوره درسته رهگیره ولی نه مانور داره نه قدرت حمله به زمین قوی عین میگ ۲۵ میمونه حتلا ی زره بهتر ما باید دنبال جنگنده ای مثل سوخو ۳۰ یا میگ ۳۵ باشیم که هم بتونه رودر رو با دشمن بجنگه هم حمله به زمینش خوب باشه که هردوی اینا دارند اینو
  • مغزمتفکر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    آواکس بسازین
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    باید؟! چطوری؟
  • محمد حسین ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    مطمئنی میگ 31 با موشک های بسیار دور برد و سرعت سه ماخی و برد 4000 کیلومتری و راداری با برد 400 کیلومتر که اف 22 با سطح مقطع راداری 0.01 را در 200 کیلومتری کشف میکنه بدرد نخوره.سرعت و رادارش ضعف مانورشو جبران کرده در ضمن این جنگنده بدنه رهگیر نیروی هوایی روسیه بعد 35 ساله.
  • علیا ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    جمله ی آخرت رو یه بار دیگه بخون. فکر نکنم بدونی چی گفتی... طرح اف22 در اواسط دهه 80 شروع شد و در حدد سال 2002 یا 2003 بود که تحویل نیروهای مسلح آمریکا شد. شما به این میگی 5 سال؟ اف35 هم از سال 2001 شروع شده و هنوز به شکل عملیاتی تحویل نشده. و تحویل های صورت گرفته برای انجام آزمایش ها هست. راستی این هایی که مطرح کردی چه ربطی به متن خبر داشت؟
  • محمد ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    تبریک به همه مردم ایران ودوستان ایران در منطقه وخارج از منطقه امیدوارم سامانه پدافند صیاد2 جایگزین موشکهای قدیمی هاگ بشن واینجور هم صنایع دفاعی ما پیشرفت میکنند وهم امنیت کشور افزایش پیدا میکند که البته هزینه خواهند داشت ونیز امیدوارم باورود سامانه های نذیر اس300 وباور وصیاد3 وسامانه های رعد وطبس موشکهای hq چینی از رده خارج بشوند که این امر راه راجهت تولید انبوه این سامانه ها باز میکند در هر صورت الان باید بفکر جنگنده بومی باشیم جنگنده که توانیی جنگنده ای چون اف16 را داشته باشد ونیز بفکر خرید سوخو30 باشیم
  • حسین ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    تحلیل آب دوغ خیاری !
  • ناشناس ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    مثل روس ها که سامانه های دفاعی را پوشش تصویری می دهنداز سامانه باور فیلم وعکس نشان دهید چرا فقط اصرار بر رسانه ای کردن موشک های تهاجمی هست؟
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    کی گفته!! ...این جا که هست....
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    باعث افتخاره.انشالله کارخانه های شرکت های سوخو و توپول در ایران دایر شود
  • علیا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    1 0
    خب تابستونه آب دوغ خیار میچسبه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس