کد خبر 569696
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

فرماندهان ميداني، برنامه ريزان و طراحان نظامي يگان هاي روسيه در عمليات هشت ماهه ضد تروريستي هوايي و دريايي اين كشور در سوريه بويژه عليه داعش و جبهه النصره، نشان عالي قهرمان ملي را دريافت كردند.

 به گزارش مشرق، روزنامه كامرسانت به نقل از وزارت دفاع روسيه نوشت كه ولاديمير پوتين رئيس جمهور اين كشور نشان قهرماني را به چند تن از فرماندهان از جمله والري گراسيموف رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و ديميتري بولگاكوف يكي از معاونان وزارت دفاع روسيه اعطا كرد.

الكساندر دورنيكوف فرمانده نيروهاي روسيه در سوريه، واديم بايكولوف مأمور اطلاعات نظامي، ويكتور رومانوف خلبان و آندره دياچنكو يكي از فرماندهان يگان هوايي روسي در سوريه نيز از ديگر دريافت كنندگان اين نشان هستند كه قرار است به طور رسمي مراسم تقدير از آنان فردا (دوشنبه) به مناسبت جشن 9 ماه مه مصادف با هفتادو يكمين سالگرد پيروزي نيروهاي اتحاد جماهير شوروي بر ارتش آلمان نازي، برگزار شود.

به گزارش اسپوتنيك، پيش از آن نيز اولگ پشكوف فرمانده اكيپ بمب افكن «سوخو 24 ام» كه نوامبر سال 2015 در حريم هوايي سوريه با شليك جنگنده تركيه به بمب افكن روسي پس از فرود با چتر توسط تروريست ها كشته شده بود و الكساندر پروخورِنكو نظامي ديگر كشته شده در شهر «حمص» سوريه در جريان محاصره گروه تروريستي داعش نشان عالي نظامي دريافت كرده بودند.

بنا به اين گزارش، تا پيش از اعطاي نشان هاي جديد قهرمان روسيه توسط پوتين براي موفقيت عمليات ضد تروريستي در سوريه، فقط سرگئي شويگو وزير دفاع روسيه از اين نشان برخوردار بود كه بوريس يلتسين نخستين رييس جمهوري اين كشور پس از فروپاشي، سپتامبر سال 1999 اين نشان را اعطا كرد.

همكاري ضد تروريستي نيروي هوافضاي روسيه با ارتش سوريه هفتم مهرماه سال گذشته بنا به درخواست دولت اين كشور آغاز شد. نظاميان روسي با انجام عمليات هوايي، موشكباران از ناوها و زيردريايي ها و همچنين واحدهاي تجسسي كسب اطلاعات از مواضع تروريست ها بويژه داعش و جبهه النصره، توانستند بيش از 10 هزار موضع گروه هاي تروريستي را نابود و آنها را زمين گير كنند.
با توجه به حمايت هاي گسترده مالي، اطلاعاتي و تسليحاتي گروه كشورهاي غربي عربي ضد سوري بويژه آمريكا و عربستان از گروه هاي تروريستي تكفيري با هدف ساقط كردن حكومت سوريه، روسيه عمليات گسترده اما در سكوت خبري و رسانه اي را براي نقل و انتقال هوايي و دريايي تجهيزات و جنگ افزارها انجام داد و در مدت كوتاهي توانست با استقرار يگان هاي عملياتي، 70 فروند بمب افكن و جنگنده و بالگردهاي رزمي سركوب تروريست ها را انجام دهد.

روسيه همچنين براي كارآمد تر كردن اين عمليات از بمب افكن هاي قاره پيماي توپولف با برد پروازي 15 هزار كيلومتر و توان حمل بيش از 20 تن بمب به صورت پرواز از خاك خود، انجام عمليات و بازگشت استفاده كرد كه تمامي اين عمليات تاكنون جز ساقط شدن بمب افكن روسي توسط تركيه و همچنين از بين رفتن يك بالگرد در جريان نجات خلبان دوم اين هواپيما، ديگر برنامه هاي عملياتي بي حادثه پيش رفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس