کد خبر 551930
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

ارتش سوریه از کشف یک گور جمعی در شهر تدمر خبر داد. این شهر تاریخی هفته گذشته از کنترل تروریست‌های داعش خارج شد. به گزارش فعالان حقوق بشر صدها نفر در زمان کنترل این شهر توسط داعش کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه روز شنبه ۱۴ فروردین (دوم آوریل) اعلام کرد که یک گور جمعی با ۴۵ جسد را در تدمر یافته‌اند. یک منبع نظامی به خبرگزاری رویترز گفت افراد غیرنظامی و همچنین شماری از سربازان سوری در میان قربانیان دیده می‌شوند.

کشف یک گور جمعی در شهر تدمر سوریه
عکس آرشیوی

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیز روز جمعه گزارش داد که در میان قربانیان، اجساد زنان و کودکان وجود دارند که سر برخی از آن‌ها قطع شده است.

در زمان تسلط داعش بر شهر تدمر صدها نفر در انظار عمومی از جمله در آمفی‌تئاتر تاریخی این شهر اعدام شدند. تروریست‌ها همچنین به آثار تاریخی خسارت‌هایی وارد کردند.

پس از اعلام آتش‌بس میان دولت و برخی گروه‌های مسلح مخالف، تمرکز دولت سوریه بر مبارزه با گروه "دولت اسلامی" (داعش) بوده است. ارتش سوریه و گروه‌های مسلح حامی بشار اسد با کمک هوایی روسیه توانستند پالمیرا و برخی مناطق اطراف آن را آزاد کند که یک پیروزی مهم برای بشار اسد محسوب می‌شود.

در همین حال گروه ناظر حقوق بشر سوریه، که مرکز آن در لندن قرار دارد، خبر داد درگیری میان ارتش سوریه و داعش در اطراف شهر قریتین در غرب تدمر ادامه دارد. این گزارش همچنین به ادامه حملات هوایی جنگنده‌های روسی به مواضع داعش اشاره می‌کند.

پیش‌تر بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، گفته بود که آزادی تدمر حرکت نیروهای ارتش این کشور به سمت شهر دیرالزور در شرق این کشور را تسریع می‌کند. این شهر که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد و هم اکنون در محاصره داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس