کد خبر 564808
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

یک مسئول سازمان اطلاعات روسیه تعداد نیروهای داعش در خاورمیانه را 33 هزار تن عنوان کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، سرگئی آفاناسیو، معاون مدیر اداره اطلاعات روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو عنوان کرد:‌ در صورتی که دو گروه تروریستی داعش و القاعده در شمال آفریقا با یکدیگر متحد شوند می‌توانند ثبات کل قاره آفریقا را به خطر بیندازند.

وی در ادامه افزود: داعش در خاورمیانه حدود 33 هزار نیرو از جمله 19 هزار در عراق و 14 هزار در سوریه دارد.

این مسئول روسی تاکید کرد: بیش از 800 تروریست از چهار سال قبل تا کنون وارد آلمان شده‌اند و داعش توانسته است بیش از 4 هزار نیرو از لیبی، مصر و تونس به نیروهای خود در لیبی اضافه کند.

وی در ادامه افزود: داعش تجهیزات مختلف از جمله تانک‌ها و سیستم‌های ضد زره و دفاع هوایی در اختیار دارد و تلاش می‌کند تا قبایل محلی را تحت سیطره خود در لیبی در آورد و دیگر کشورها را به درگیری بکشاند.

معاون مدیر اداره اطلاعات روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو عنوان کرد: داعش توانسته کنترل 250 کیلومتر از سواحل دریای مدیترانه در شهر سرت واقع در لیبی را به دست بگیرد و تعداد نیروهای وابسته به داعش در آسیای میانه به 4500 تن می‌رسد.

آفاناسیو در ادامه افزود: درجه تهدیدات تروریستی علیه اروپا به میزان بسیار زیادی افزایش یافته چرا که شاهد بازگشت نیروهای تروریستی به سرزمین‌هایشان هستیم. آنها می‌خواهند مواضع خود را در آسیای میانه با استفاده از اختلافات قومی و مذهبی تقویت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: رهبران داعش و گروه‌های تندرو به ارتش سوریه و مخالفان سوری حمله می‌برند تا آتش‌بس را در این کشور با مشکل روبرو کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس