کد خبر 569529
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حدود پنج میلیون دانشجو در حال تحصیل در کشور هستند که متأسفانه نبود مدیریت صحیح برای این بخش از دانشجویان ممکن است در آینده کشور را با سونامی خطرآفرین بیکاری روبه‌رو کند.

به گزارش مشرق، اسماعیل قادری‌فر ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سراسری بازاریابی سوغات زیارتی در هتل میثاق مشهد، توسعه بازارهای بین‌المللی برای تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان کشور را امری مطلوب در برنامه‌های اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در قالب ارتقای تولیدات و افزایش میزان فروش آن علاوه بر اینکه می‌تواند به توسعه کسب‌وکار کمک کند، بیکاری را نیز کاهش می‌دهد.

وی افزود: حدود پنج میلیون دانشجو در حال تحصیل در کشور هستند که حدود سه میلیون نفر از آن‌ها در رشته علوم انسانی و هنر تحصیل می‌کنند و متأسفانه نبود مدیریت صحیح برای این بخش از دانشجویان ممکن است در آینده کشور را با سونامی خطرآفرین بیکاری روبه‌رو کند.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های نوآورانه همراه با حمایت از عرصه‌های مختلف علوم از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

قادری‌فر از گردش مالی بیش از 5 هزار میلیارد ریالی بازار سوغات چهار خیابان منتهی به حرم مطهر در مشهد خبر داد و تأکید کرد: این میزان گردش مالی حتی شامل سوغات فاقد کیفیت مطلوب نیز می‌شود.

* ایجاد مرکز نوآوری میراث فرهنگی در کشور

وی از ایجاد مرکز نوآوری سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد و گفت: این مرکز پس از انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان صنایع‌دستی کشور ایجاد شد تا از نوآوری‌ها و ایده‌های عرصه صنایع‌دستی حمایت کند.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: ایجاد ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز همراه با ایجاد کانون‌های هماهنگی دانش با صنعت و بازار از جمله اقداماتی بوده که برای حمایت از فعالان این عرصه صورت گرفته است.

قادری‌فر تأکید کرد: توسعه تجارت الکترونیک که سبب معرفی صنایع‌دستی به علاقه‌مندان داخلی و خارجی می‌شود را می‌توان راهکاری نوین و مؤثر در این مسیر عنوان کرد و علاوه بر این گردشگران خارجی که سفیران توسعه همکاری در عرصه جهانی و منطقه‌ای هستند نیز از دیگر عوامل توسعه اقتصادی عرصه جهانی می‌توان در نظر گرفت.

* زارع‌صفت: رونق صنایع‌دستی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، محصولات صنایع‌دستی را سفیران هویت و فرهنگ دانست و اظهار کرد: این تولیدات می‌توانند در رشد و توسعه اقتصادی نیز تأثیرگذار باشند، چراکه هر کدام از آن‌ها می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر و کارآمد باشد.

حسین زارع‌صفت گفت: توسعه بازاریابی سوغات زیارتی، افزایش سهم صنایع‌دستی در سبد سوغات و سبد مصرف خانوار و تأثیرگذاری بر سبک زندگی مردم از مسائلی است که در افزایش توجه به صنایع‌دستی و رسیدن این حوزه به جایگاه واقعی خود تأثیر به‌سزایی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    سلااااااااااااااااااااااااااام صبح بخیررررررررر! سونامی بیکاری؟؟؟؟؟!!!!!!!!! خطر آفرین؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! الان یعنی همه سر کارن؟؟!!!! :|
  • عاشق بهار ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    مگه داریم مگه میشه
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    کی به فکر بیکاری هرکی فقط میخواد بار خودشو ببنده.....
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    خدای من یعنی ازین بیشتر میشه جمعیت بیکارا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا خودت به دادمون برس فقط
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    یعنی الان سونامی نیست؟! دهه ۶۰ نسل سوخته.
  • ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    خدا نکنه، إن شاءالله که اینطوری نمیشه
  • ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    آب از سر من گذشته چه دریای آرام چه سونامی
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    مشرق خیلی خوشحالی؟!
  • علی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    فقط باید معجزه بشه چون هیچکس تو این مملکت به فکر جوانان نیست
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    مگه تا حالا خیلی کارا رونق داشته که سونامی بیکاری میخواد بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس