مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) از راه‌اندازی 38 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور خبرداد.

به گزارش مشرق، عبداله اصغری  با اشاره به رویکردهای اقتصادی سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: 38 هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال 94 در کل کشور تاسیس شد.


وی افزود: تعداد پرونده‌های متقاضیان برای این طرح‌ها بیش از 2 هزار مورد بوده که 424 نفر آنها موفق به دریافت تسهیلات و ایجاد کارگاه شده‌اند، مابقی پرونده‌ها نیز در سال جاری آماده پرداخت تسهیلات است.


مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد و 281 میلیون تومان تسیهلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است، گفت: از رویکردهای مهم سازمان بسیج سازندگی برای پرداخت تسهیلات در بخش‌های کشاورزی با نگاه تامین امنیت غذایی بوده و نیز در عرصه‌های دام و طیور، شیلات، باغداری و سایر عرصه‌های مربوطه نیز فعالیت وجود دارد.


به گفته اصغری امسال نیز در استان تهران 13 میلیارد تومان برای عرصه اقتصاد مقاومتی (بخش‌های تولیدی) و صنایع تبدیلی 13 میلیارد تومان اعتبار مانند سال گذشته در نظر گرفته شد و 5 میلیارد تومان نیز از منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل خانگی با اولویت زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: در این طرح‌های اشتغال‌زایی 2 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.


اصغری یکی از رویکردهای سال جاری را ایجاد قطب‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل منطقه‌ای هر شهرستان در عرصه دام و طیور و کشاورزی فعالیت‌های متنوعی صورت خواهد گرفت و به دنبال تکمیل چرخه‌های تولید و خدمات هستیم.


این مقام مسئول یادآور شد: همچنین سازمان بسیج سازندگی با معاونت محروم ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده تا در قالب توسعه روستایی تعاونی‌های تولیدی فعال شوند.


سال گذشته در سطح کشور بالغ بر هزار میلیارد تومان تسیهلات از یک تا 30 میلیون تومان برای صنایع تبدیلی با نرخ سود 18 درصد و برای واحدهای تولیدی با نرخ سود 16 درصد پرداخت شده و همچینی تسهیلات یک تا 5 میلیون تومانی نیز به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان اشتغال قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس