کد خبر 568728
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۲

وزیر فرهنگ و آثار باستانی سوریه گفت که مسئولان ترکیه در انتقال آثار فرهنگی این کشور به تروریست ها کمک می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری نووستی، عصام خلیل در جریان بازید از شهر تاریخی تدمر گفت: گروه های تروریستی آثار فرهنگی سوریه را بعد از غارت با کمک دولت اردوغان در بازارهای سیاه به فروش می رسانند، دولت اردوغان در حمایت از تروریست ها، سرقت نفت و غارت آثار فرهنگی دست دارد و در انتقال این آثار به خارج از سوریه به آنها کمک می کند.

عصام افزود: دولت سوریه اقدامات پیشگیرانه ای را اتخاذ کرده و در همین راستا بخش زیادی از آثار گرانبها را به مکانی امن انتقال داده است، ولی با این وجود همه آثار تاریخی از گزند غارت در امان نمانده است.

وی بر مسئولیت جامعه بین الملل به ویژه سازمان ملل متحد در زمینه صدور قطعنامه ای در زمینه ممنوعیت آثار تاریخی سرقت شده از عراق و سوریه تاکید کرد.

از سوی دیگر وزیر فرهنگ و آثار باستانی سوریه تاکید کرد که دمشق در عملیات بازسازی شهر تاریخی تدمر و ترمیم آثار آن به همکاری با کارشناسان روس چشم دوخته است و مسکو را شریک پیروزی بر گروه تروریستی داعش و بیرون راندن تروریست ها از این شهر می داند.

ارتش سوریه فرودین ماه سال جاری پس از درگیری‌های گسترده با گروه تروریستی داعش توانست شهر تاریخی تدمر را به طور کامل باز پس گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    فردا به اسم خودشون میزنن بی هویت های نسل کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس