کد خبر 568969
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳

نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق روز جمعه از نمایندگان پارلمان برگزاری دیدار یکپارچه به منظور یافتن راهی برای پایان بخشیدن به بحران پارلمان را خواستار شد.

به گزارش مشرق و به نقل از رأی الیوم، مالکی با صدور بیانیه ای با تاكيد بر ضرورت رسيدن به يك توافق جهت پايان دادن به قانون شكني های اخير پارلمان اين كشور، اين نمايندگان را به يك نشست مشترك دعوت كرد.

وی ادامه داد: در سایه چالش ها و تهديدهای پيش روی كشور و با هدف خروج از بن بست در عرصه سياسی و بحران های خطرناكی كه مي تواند دولت مركزی عراق و اوضاع امنيتی كشور را تهدید کند، از نمايندگان پارلمان دعوت می كنيم براي بازگشت به روال عادی و از سرگيری فعاليت قانونی مجلس در فضايی آرام،  در یک نشست مشترک حضور پیدا کنند.

نخست وزیر سابق عراق با بیان اینکه می خواهیم گفتگویی سازنده بين تمام طرف ها درگير در اين بحران برگزار شود، افزود: ما بار دیگر بر لزوم دستيابی به توافقی جامع برای ازسرگيری فعاليت پارلمان و ادامه بررسی عزل و نصب وزیران و تعيين تكليف نهايي هيات وزيران تاكيد می كنيم.

وي ابراز اميدواری كرد، جريان های سياسی عراق با در نظر گرفتن شرايط حاكم بر كشور برای تدوين يك نقشه راه خروج از بحران، حركت در مسير اصلاح كشور، تضمين وحدت ملی عراق و بقاي نظام دموكراتيك حاكم برآن در جهت سازندگی و اصلاح و خدمت به مردم گام بر دارند.

پیشتر مقتدی صدر رهبر جریان صدر از مردم عراق خواسته بود تا به منظور اعمال فشار بر پارلمان این کشور برای برگزاری جلسه اعطای رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق تظاهرات گسترده برگزار کنند.

طرفدران صدر هفته گذشته با ورود به منطقه سبز وارد ساختمان های دولتی و پارلمان عراق شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس