کد خبر 568605
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

علی اكبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت امانو گزارش خوبی از اجرا ی برجام ارائه كرد و ما هم تاكید كردیم آژانس صرفا بر مبنای برجام نظر دهد نه برخی تفسیر ها.

به گزارش مشرق، علی اكبر صالحی پس از گفت و گو با مدیركل اژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در وین گفت: این جلسه به قصد مرور اقدامات صورت گرفته در چارچوب برجام در سه ماهه نخست بود. اقای امانو گزارش خوبی ارائه كرد , ما هم مسائلی كه مورد نظرمان بود را مطرح كردیم.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: برجام یك تفاهم نامه بسیار قطور است و بندهای زیادی دارد كه در برخی بندها ممكن است نظرات مختلفی به لحاظ تفسیری بیان شود , به همین دلیل ما اصرار داریم آژانس مطابق آنچه كه در بندها آمده و نوشته شده نظر دهد نه مطابق آنچه كه ممكن است با برداشت های متفاوت مطرح شود.

صالحی گفت : روابط ما با آژانس خوب است ، كارها به خوبی پیش می رود و آقای آمانو و همكارانشان با جدیت مسائل را مورد برسی و نظر قرار می دهند.

وی تاكیدكرد: مسائل را واضح و روشن مطرح و سعی كردیم كه غلظت سیاسی آن را كم كنیم و به مفهوم فنی و حقوقی آن را بیفزاییم.در كل حاصل نتیجه این جلسه را در آینده خواهیم دید.

رییس سازمان انرژی اتمی در باره سفر خود به چك و اسلواك و نتایج آن هم گفت : مذاكرات خوبی صورت گرفت. چك و اسلواكی هر دو در مسائل هسته ای , كشورهای پیشرفته ای هستند , ما در ارتباط با پروژه هایی كه می توانیم با یكدیگر اجرا كنیم بحث كردیم.

صالحی گفت: تعدادی از پروژه ها را مشخص كردیم و به زودی همكاری های خود را هم با چك و هم با اسلواكی در زمینه های فناوری های هسته ای شروع خواهیم كرد. كارشناسان آنها به ایران خواهند آمد و روابط و دید و بازدیدهای كارشناسی به زودی انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس