کمیسیون‌های امنیت ملی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، این هفته گزارش روند سه ماهه اجرای برجام و نیز برداشت دو میلیارد دلاری آمریکا از اموال ایران را بررسی می‌کنند.

به گزارش مشرق، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه تا چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت جلسه دارند؛ در این جلسات علاوه بر بررسی دستور کارهای قبلی، برخی وزرا و مسئولان اجرایی نیز میهمان کمیسیون‌ها خواهند بود.

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی روز یکشنبه میزبان مسئولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت خواهد بود تا به بررسی مطالبات چغندرکاران استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه قند یاسوج بپردازند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه نیز در نشست مشترک با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، موضوع تاخیر در پاسخگویی به پرونده ها و مکاتبات این کمیسیون را بررسی می کنند.

اعضای کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه به ادامه بررسی این لایحه می پردازند.

کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بررسی این طرح را در دستور کار خواهند داشت.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه میزبان وزیر آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان خواهند بود تا برنامه های این حوزه را در سال اقتصاد مقاومتی دریافت کنند؛ روز دوشنبه نیز وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور با همین موضوع میهمان کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهند بود.

اعضای کمیسیون اجتماعی در نشست روز یکشنبه ایرادات شورای نگهبان به لایحه تمدید دوره اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح احیاء سازمان ملی جوانان را بررسی می کنند و روز دوشنبه نیز با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست مشترک خواهد داشت.

اعضای کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و گزارش هیات تحقیق و تفحص از سهام عدالت را بررسی می‌کنند.

بررسی گزارش در هیات تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد اروند دستور کار روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه لایحه موافقتنامه تعیین حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت‌های ایران و عمان را که از شورای نگهبان اعاده شده است، بررسی می کنند.

بررسی روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ (برجام) بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، دستور کار روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی است که با حضور مسئولان مربوطه انجام می شود.

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش وزارت نیرو از آخرین وضعیت بارش ها و ظرفیت سدهای کشور را دریافت و بررسی می‌کنند.

اعضای کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات روز یکشنبه با دعوت از مسئولان ذیربط، گزارش مربوط به برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی های خارجی کشورمان توسط آمریکا را دریافت و بررسی می کنند و در روز دوشنبه نیز به بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه ۹۴ خواهند پرداخت.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی همین هفته و در روزهای یکشنبه و دوشنبه به بررسی طرح اصلاح ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و طرح اصلاح ماده ۷۸ مکرر قانون وظایف شوراهای شهر می پردازند.

بررسی طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی دستور کار اعلام شده برای برای کمیسیون صنایع و معادن در هفته جاری است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس این هفته در روز دوشنبه علاوه بر بررسی آخرین وضعیت مدیریت حوادث غیرمتقربه و جبران خسارات، از آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران- شمال بازدید می کنند.

اعضای کمیسیون فرهنگی خانه ملت روز یکشنبه گزارش نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق را درباره لایحه بودجه ۹۵ دریافت می کنند.

تشریح برنامه های نیروی انتظامی برای مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دستور کار روز دوشنبه این کمیسیون است.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی روز یکشنبه لایحه موافقتنامه انتقال محکومان به حبس بین دولت های ایران و ارمنستان را بررسی می کنند و در روز سه شنبه نیز طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را در ادامه دستور کار خود خواهند داشت.

برای کمیسیون های بهداشت و درمان و کشاورزی دستور کار اعلام نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس