کد خبر 566532
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

حسینعلی حاجي دليگاني دبير كميسيون تلفيق برنامه ششم از تصويب طرح «حمايت از از كار افتادگان بي درآمد» يا همان طرح ۶ ميليون نفر در جلسه امروز كميسيون تلفيق برنامه ششم خبر داد.

تصویب طرح حمایتی ازکارافتادگان بی‌درآمدبه گزارش مشرق، حاجی دلیگانی با بیان این مطلب افزود: بر اساس اين طرح، دولت موظف شده است تا يك سال پس از تصويب برنامه ششم، به هر يك از سرپرستان خانواده هاي تحت پوشش قانون، ۲۰ درصد حداقل حقوق و مزاياي قانون كار را پرداخت کند.

دبیر کمیسیون تلفیق برنامه ششم با اشاره به وزارت کار نیز گفت:  وزارت کار هم موظف شد تا پس از یک سال از تصویب این قانون آن را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: ضوابط مربوط به تشخیص افراد نیازمند برای دریافت مستمری باید ظرف ۶ ماه توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشخص و برای تصویب به هیأت دولت ارائه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح گفت: بر این اساس افراد نیازمندی که سرپرست خانوار هستند به میزان ۲۰ درصد حداقل حقوق ماهیانه کارگری را مستمری دریافت می‌کنند و این میزان در مورد هر یک از افراد خانواده ۱۰ درصد است و در صورتی که خانواده دارای فرزند معلول باشند ۱۰ درصد در مجموع به مستمری خانواده اضافه می‌شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس