کد خبر 564839
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

یک مقام وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از پرداخت حقوق عناصر خارجی خود ناتوان شده و شمار این عناصر در عراق و سوریه در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت به سال قبل از کاهش چشمگیری داشته است.

 به گزارش مشرق، سرتیپ پیتر گرستن جانشین فرمانده کمیته برنامه ریزی عملی و اطلاعاتی گروه نیروهای آمریکایی شرکت کننده در عملیات ضد تروریسم در سوریه و عراق تصریح کرد: ارزیابی وزارت دفاع آمریکا از کاهش شمار داوطلبان جدید پیوستن به گروه داعش از یکهزار نفر در ماه در یکسال پیش به حدود 200 نفر حکایت دارد.

وی افزود: اطلاعات آمریکا همچنین نشان می دهد که شمار عناصر جدا شده از گروه داعش نیز افزایش یافته است.

العالم نوشت: گرستن علت کاهش پیوستن داوطلبان به گروه تروریستی داعش را تداوم حمله ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به منابع و اماکن تامین کننده نیازهای مالی این گروه دانست.

انهدام 800 میلیون دلار پول نقد داعش

وی افزود: ائتلاف 20 حمله هوایی به این اماکن داشته است که باعث از بین رفتن حدود 800 میلیون دلار شده است که بیشتر این مبالغ در خانه ها پنهان بوده است.

گرستن گفت: ما عناصر داعش را درتلاش برای ترک کردن این گروه به شیوه های مختلف می بینیم و روحیه آنها در هم شکسته است.

کاهش یک سوم درآمد داعش

در همین حال، موسسه تحلیل اقتصادی "IHS Inc" آمریکا پیشتر در گزارشی فاش کرد که گروه داعش از کاهش تدریجی درآمد خود رنج می برد به گونه ای که حدود یک سوم درآمدش را از دست داده است.

این گزارش افزود: داعش هر ماه 30 درصد منابع مالی خود را از دست می دهد؛ به گونه ای که ارزش درآمدهایش از 80 میلیون دلار در ماه مارس سال 2015 میلادی به 56 میلیون دلار در همین ماه در سال جاری کاهش یافته است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس