کد خبر 564753
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۴

ارتش لیبی خود را آماده آزادسازی شهر سرت از دست تروریست های داعش می کند.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد:ارتش لیبی خود را آماده آزادسازی شهر سرت از دست داعش می کند.

به گزارش این شبکه،نیروهای نظامی طرفدار دولت وفاق ملی لیبی که در شهر مصراته حضور دارند به مواضع (گروهک تکفیری صهیونیستی) داعش در شهر سرت حمله کردند. فرماندهی ارتش لیبی از پایان تدوین طرح عملیاتی خود علیه داعش خبر داد.

قرار است این عملیات ماه آینده آغاز شود. از سوی دیگر، یک گزارش غربی تاکید می کند دولت وفاق ملی لیبی به همراه حامیان خود درگیری هایی با ارتش لیبی با عنوان مقابله با تروریسم خواهند داشت.

دلوله حدیدان گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود:آزادسازی شهر سرت لیبی به نقطه اختلاف جدیدی میان دولت وفاق ملی در طرابلس پایتخت لیبی و مخالفان در شرق این کشور تبدیل شده است. یک مقام نظامی از اتاق امنیتی مشترک در مصراته که از حامیان دولت وفاق ملی است، اعلام کرد بالگردهای دانشکده هوایی در شهر مصراته یکی از مواضع داعش را در غرب سرت هدف قرار دادند و در این عملیات دو خوروی زرهی منهدم شد و شماری از عناصر داعش زخمی شدند.

پس از این عملیات شماری از خودروهای زرهی وابسته به شورای نظامی در مصراته به سوی منطقه درگیری در غرب سرت رفتند. از سوی دیگر داعش نیروهای خود را در غرب سرت بسیج کرده و اقدام به مین گذاری در داخل این شهر کرده است.

عبدالرحمن السویهلی رئیس شورای عالی دولت لیبی از دولت وفاق به رهبری فایز السراج خواست یک نیروی نظامی برای آزادسازی سرت از دست داعش تشکیل دهد. ارتش لیبی در شرق این کشور از پایان تدوین طرحی برای آغاز عملیات نظامی گسترده برای آزادسازی شهر سرت خبر داد.

قرار است این عملیات ماه مه آغاز شود. یکی از بخش های این طرح این است که با نیروهای گارد تاسیسات نفتی توافق شده است تا مانع از ورود نیروهای ارتش لیبی به سرت نشوند. از سوی دیگر برخی از گزارش ها به اختلافات میان دولت وفاق ملی لیبی و ارتش این کشور اشاره دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس