کد خبر 563797
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت واشنگتن قصد ندارد به طور دائمی از ایران آب سنگین خریداری کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا قصد ندارد به صورت دائمی از ایران آب سنگین خریداری کند.
 
جان کربی به خبرنگاران گفت: تا آنجا که اطلاع دارم برنامه ای برای خرید دائمی (آب سنگین از ایران) وجود ندارد.
 
حسین جابری انصاری سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران گفته بود کشورش تاکنون حدود 200 تن آب سنگین تولید کرده است درحالی که راکتور اراک تنها به 60 تن آب سنگین نیاز دارد.  
 
وی تاکید کرد؛ ایران قصد دارد دست کم 70 تن از آب سنگین تولید شده خود را در بازار بین المللی بفروشد.   
 
ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا گفته بود وزارت انرژی آمریکا قصد دارد 32 تن آب سنگینی را که در تاسیسات هسته ای ایران تولید شده است خریداری کند.  
 
ارزش این قرارداد به حدود هشت میلیون و 600 هزار دلار می‌رسد.
 
خبرگزاری ریانووستی نیز دیروز به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو خرید 40 تن آب سنگین از ایران را مد نظر قرار می‌دهد.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس خبری همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان مبنی بر شکایت ایران از آمریکا در محاکم بین‌المللی در خصوص مسدود کردن دو میلیارد دلار از دارایی ایران گفت: وزیر خارجه [ایران] می‌تواند از جانب خودش و دولت متبوعش در خصوص اقداماتی که قصد دارند انجام دهند حرف بزند. تمام چیزی که می‌خواهم بگویم همان است که هفته قبل گفتم، یعنی مسلما با خانواده‌هایی که قربانی تروریست‌های مورد حمایت تهران در گذشته شدند، همدردی می‌کنیم. تصمیم دیوان عالی آمریکا بسیار منطبق با اظهارات ما در زمانی است که قانون مربوط به آن در سال 2012 تصویب شد، و ما از تصمیم دیوان عالی آمریکا حمایت می‌کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس