کد خبر 563086
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در تلاش برای آرام کردن معترضان و مردم کشورش که از واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به خشم آمده اند، وعده داد که در جهت کاهش تورم و رفاه اقشار کم درآمد تلاش خواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه الوفد، عبدالفتاح السیسی روز یکشنبه طی نطقی به مناسبت سالروز آزادسازی سینا از اشغال رژیم صهیونیستی، گفت که درد و رنج همه اقشار ملت به خصوص قشر کم درآمد را درک می کند و از دولت و نیروهای مسلح خواسته است تا با افزایش قیمت کالاهای اساسی مقابله کنند.

وی تصریح کرد که دولت تلاش های زیادی برای ممانعت از افزایش قیمت ها که در پرتو نوسان قیمت دلار رخ می دهد، انجام می دهد.

وی اظهار داشت که دولت را مکلف کرده است تا از ماه آینده با افزایش قیمت ها در سایه نوسان قیمت دلار مقابله کند.

السیسی همچنین اشاره کرد که در راستای کمک به اقشار کم درآمد برای جبران تورم و هزینه های بالا به جیره بندی برخی کالاها نیز روی خواهند آورد.

این در حالی است که جنبش های معارض این کشور از جمله جنبش جوانان 6 آوریل که در برگزاری تظاهرات های سال 2011 و انقلاب 25 ژانویه نیز مشارکت داشتند، مردم را به برگزاری تظاهرات فردا دوشنبه در اعتراض به سیاست های السیسی از جمله امضای توافقنامه جنجالی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی دعوت کرده اند.

از سوی دیگر دولت مصر با هدف جلب رضایت مردم روز دوشنبه را تعطیل رسمی با حقوق کامل برای تمام کارگران در مصر اعلام کرد.

وزارت نیروی انسانی مصر با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: دوشنبه 25 آوریل به مناسبت عید آزادسازی سینا برای تمام کارگران تعطیل اجباری با حقوق و مزایای کامل است.

البته اعلام تعطیلی امروز در حالی در مصر جنجال برانگیز شده است، که شماری از فعالان سیاسی برای همین روز یعنی 25 آوریل تظاهرات اعتراض آمیزی را ترتیب داده‌اند، تظاهرات اعتراضی به دلیل موافقت رسمی دولت مصر با واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریایی سرخ به آب های کشور پادشاهی عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

امروز همچنین سالگرد امضای معاهده ننگین کمپ دیوید میان انورسادات رئیس جمهوری وقت مصر و مقامات رژیم صهیونیستی در تفریحگاه آمریکایی به همین نام یعنی کمپ دیوید در آمریکاست، در چنین روزی مصر رسما و به صورت علنی با رژیم صهیونیستی معاهده سازش و دوستی برقرار کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس