کد خبر 563457
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

وزیر اوقاف مصر در مواضع بی سابقه ای علیه تظاهر کنندگان منتقد دولت، با انتقاد از تظاهرات فعالان مصری با شعار "مصر برای فروش نیست" گفت: "کسانی که به وطن دوستی، سازندگی، آبادانی، امنیت، مهرورزی و مسالمت فرا می خوانند، در حقیقت، به آموزه های صحیح اسلام و ادیان آسمانی دعوت می کنند".

به گزارش مشرق، محمد مختار جمعه در آستانه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به واگذاری جزایر مصری به عربستان، در گفتگو با شبکۀ تلویزیونی "صدی البلد"، افزود: "کسانی که به خرابکاری، خون ریزی، فساد انگیزی، دست کشیدن از کار و کوتاهی و سستی فرا می خوانند، در واقع، به رفتارهایی متناقض با اسلام، ادیان آسمانی و انسانیت دعوت می کنند".

وی خاطرنشان کرد، "هر اقدامی که به خرابکاری، فساد، مانع تراشی بر سر راه سازندگی و توسعه، و تعرض به دیگران منجر شود، خارج از آموزه های اسلام است".

پیش ازاین نیز سیسی در آستانه تظاهرات در اعتراض به واگذاری جزایر مصری به عربستان، در نطقی تلویزیونی از شهروندان خواسته بود تا از کشور و نهادهای آن در برابر تظاهرکنندگان دفاع کنند.

مصر از دو هفتۀ پیش و به دنبال اقدام عبدالفتاح سیسی در زمینه واگذاری جزیره های تیران و صنافیر به عربستان سعودی، دو باره صحنۀ اعتراضات مردمی شده است.

 احزاب، گروه های مخالف و فعلان چپ گرای مصر در اعتراض به واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی، در فراخوانی از مردم خواسته اند در تظاهرات ضد دولتی روز دوشنبه 6 اردیبهشت (۲۵ آوریل) شرکت کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس