کد خبر 562040
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش در پاکسازی مناطق جدیدی در اطراف شهر باستانی تدمر از لوث داعشی‌ها و اعلام آماده‌باش تروریست‌های جیش‌الفتح در شمال و جنوب سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش انبارهای 410 و انبارهای نیروهای ویژه را که در جاده تدمر به الرقه قرار دارد، پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی از اشغال آنها خارج کردند که در جریان آن ده‌ها تکفیری کشته و جنگ افزارهای آنها منهدم شد.

نیروهای ارتش در حال پیشروی به سمت میدان نفتی آراک در شرق تدمر هستند، این در حالی است که درگیری‌ها در اطراف ایستگاه سوم در جنوب ادامه دارد.

از غرب سوریه هم خبر می‌رسد که جنگنده‌های ارتش از صبح امروز مواضع تروریست‌های تکفیری را در اطراف جبل الاکراد در حومه شرقی لاذقیه بمباران کردند. نیروهای ارتش و نیروهای دفاع ملی هم در محور کبانی در حال نبرد شدید با تروریست‌های القاعده هستند. منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در جبهه تپه الخضر در جبل الاکراد و درگیری با تروریست‌های تکفیری در این منطقه همزمان با بمباران شدید مواضع آنها از سوی جنگنده‌های ارتش خبر داده‌اند.

خبر دیگر این‌که یگان‌هایی از ارتش سوریه تمام راه‌های مواصلاتی میان حومه لاذقیه و جسرالشغور و نیز بزرگراه حلب به لاذقیه را برای بستن راه‌های کمک رسانی به گروه‌های تروریستی هدف قرار دادند، کمک‌های جدید برای تروریست‌های تکفیری از سمت حومه ادلب و جسرالشغور به سمت محور درگیری‌ها در اطراف کبانی در حومه شرقی لاذقیه ارسال شده است.

در حماه نیز نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی، هجوم تروریست‌های جبهه النصره و جندالاقصی در امتداد شهرک معان در حومه شمالی را دفع کرده که در نتیجه آن شماری از مهاجمان به هلاکت رسیدند.

گروه‌های تروریستی در ادامه نقض جدید آتش بس، روستاهای شطحه و النبوعه در حومه حماه را با خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شد.

از سوی دیگر دیگر در حمله تک‌تیراندازان گروه‌های تروریستی تکفیری، دو غیر نظامی ساکن شهرک محاصره شده کفریا در حومه شمالی ادلب به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر زخمی شدند. منابع آگاه در الفوعه و کفریا همچنین از زخمی شدن دو نفر از جوانان عضو کمیته‌های مردمی مدافع این دو شهرک در حمله ناجوانمردانه تروریست‌های جیش الفتح مرتبط با جبهه النصره خبر دادند.

از سوی دیگر سرکردگان سعودی تشکل تروریستی موسوم به جیش الفتح مرتبط با جبهه النصره از اعلام آماده‌باش در شمال و جنوب سوریه و جذب تروریست خبر داده و پیش بینی کردند بین پنج تا 10 هزار تروریست را طی یک ماه جذب کنند تا آنها را در اختیار گروه‌های تروریستی بر اساس میزان نیازهایشان قرار دهند، برخی سرکردگان گروه‌های تروریستی برای جنگ با ارتش سوریه درخواست کمک داده‌اند و سرکردگان سعودی تروریست‌ها تلاش‌های خود را برای جذب تروریست‌های عرب و غیر عرب افزایش داده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس