کد خبر 561817
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

روسیه روز جمعه موضع ترکیه در قبال درگیری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ را محکوم کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که بدترین درگیری نظامی در منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسیه پایان یافته است، مسکو موضع آنکارا در قبال این مناقشه را محکوم کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری در شهر ایروان پایتخت ارمنستان تاکید کرد: اظهارات مطرح شده از سوی رهبران ترکیه، کاملا غیر قابل قبول بوده است آن هم تنها به یک دلیل ساده: آنها خواستار صلح نیستند بلکه خواستار جنگ بوده اند.

ترکیه پس از آغاز درگیری های نظامی در منطقه قره باغ، حمایت کامل خود را از آذربایجان اعلام کرد. لاوروف گفت: متاسفانه پیش از این نیز چنین اظهاراتی را از رهبران ترکیه شنیده ایم.

بیش از 100 نفر از هر دو طرف در درگیری های خونین قره باغ که با میانجیگری روسیه در 6 آوریل به پایان رسید، کشته شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در آمریکا تاکید کرده بود: آنکارا از متحد خود یعنی جمهوری آذربایجان تا پایان منازعه با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ حمایت می کند.

اردوغان گفت: ما دعا می کنیم که برادران آذربایجانی ما در این منازعه و درگیری با حداقل تلفات پیروز شوند. ما تا پایان از آذربایجان حمایت خواهیم کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 16
    بازم اردوغان ای خاک بر سرت دیکتاتور نفهم ، 4 تا اف 16 داری فک کردی خبریه احمق ، اگه مرد بودی گروه پ ک ک رو نابود میکردی که عین خوله افتاده به جون کشورت و دست بردار هم نیست ...
  • ایرانی اذری ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    9 0
    خوب راست میگه دیکه
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    9 0
    افرین درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس