کد خبر 551614
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

کارشناسان نظامی آمریکا اعلام کردند که پکن به زودی به موشک های بالستیک قاره پیما با توانایی حمل کلاهک هسته ای برای رسیدن به آمریکا دست می یابد.

به گزارش مشرق، کارشناسان نظامی آمریکا بیشتر نگران موشک بالستیک قاره پیما DF-41 چین هستند.

ریچارد فیشر عضو ارشد مرکز ارزیابی و استراتژی بین المللی آمریکا در این زمینه گفت: با توجه به تعداد آزمایش هایی که بر روی این نوع موشک صورت گرفته، استقرار آن در سال 2016 در پایگاه های موشکی نیروی هوایی ارتش خلق چین از سوی پکن دور از انتظار نیست.

این موشک که با برد تخمینی 9 هزار مایل (حدود 14500 کیلومتر) و برای اولین بار در زرادخانه پکن به کلاهک هسته ای مجهز شده، قادر است از سراسر خاک چین، هر نقطه ای در آمریکا را مورد هدف قرار دهد؛ این نوع موشک به سیلو محدود نبوده و به طور سیار نیز قابل پرتاب است.

فیشر افزود: تا سال 2008 اعتقاد بر این بود که چین تنها 20 کلاهک هسته ای دارد اما در حال حاضر این میزان بین 200 تا 400 کلاهک تخمین زده می شود.

این تعداد در مقایسه با کلاهک های هسته ای آمریکا که تعدادشان 4760 کلاهک تخمین زده می شود، بسیار ناچیز است.

ارتش چین در سال های اخیر تجهیزات نظامی پیشرفته ای تولید کرده که از آن جمله می توان به موشک کشنده DF-21D و موشک DF-26 با توانایی حمل کلاهک هسته ای اشاره کرد.

ارتش چین همچنین در حال توسعه نسل پنجم جنگنده های J- 20 است که تا سال 2017 در اختیار نیروی هوایی این کشور قرار می گیرد.

پکن به دنبال حضور نیروهای نظامی و کشتی های گشت زنی آمریکا در دریای جنوبی چین، توسعه تجهیزات نظامی را در دستور کار قرار داده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس