کد خبر 560509
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶

دبیرکل سازمان ملل متحد آغاز مذاکرات صلح یمن در کویت بدون هیچ تاخیری را خواستار شد.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه تمام طرف های یمنی را به تعامل با «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده سازمان ملل در یمن و آغاز مذاکرات صلح در کویت بدون تاخیر بیشتر دعوت کرد. وی همچنین بر غنیمت شمردن این فرصت برای پیشبرد روند صلح و کمک به حل موضوعات موجود به منظور پایان دادن به نزاع در یمن تاکید کرد.

این اظهارات بان کی مون در حالی است که سعودی ها و مزدوران آن علیرغم آتش بس در یمن همچنان به نقض آن ادامه می دهند. منابع یمنی روز سه شنبه اعلام کردند که جنگنده های عربستان در ادامه نقض مکرر آتش بس در یمن بار دیگر مناطق مختلف این کشور را بمباران کردند.

طبق اعلام «اسماعیل ولد الشیخ» قرار بود مذاکرات صلح یمن از روز ۱۸ آوریل (دوشنبه ۳۰ فروردین) در کویت آغاز شود که به علت حضور نیافتن جنبش مردمی و حزب کنگره ملی یمن در کویت این مذاکرات به تعویق افتاد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن عدم پایبندی سعودی ها و مزدوران آن به آتش بس در یمن را علت عدم حضور در مذاکرات کویت برشمرد. عبدالسلام گفت: سازمان ملل نتوانست عدم پایبندی طرف مقابل به آتش بس در یمن را محکوم کند. ما نمی توانیم برای اعتراف به اینکه طرف مقابل حاکم مشروع یمن است به مذاکرات برویم.

عبدالسلام همچنین اظهار داشت که حملات هوایی سعودی ها نشان می دهد که آتش بس در یمن به صورت صحیح محقق نشده و نیات برای صلح هنوز فراهم نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس