کد خبر 560487
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن حملات هوایی عربستان را نشان دهنده عدم تحقق آتش بس در یمن و جدی نبودم عزم این رژیم برای صلح برشمرد.

 به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه اظهار داشت که حملات هوایی سعودی ها نشان می دهد که آتش بس در یمن به صورت صحیح محقق نشده و نیات برای صلح هنوز فراهم نیست.

وی افزود: ما هرچقدر تلاش می کنیم که با وجود تمام دشواری ها گامی را برای پشت سرگذاشتن تجاوز به مردم یمن برداریم جنایت و فاجعه دیگری از سوی طرف مقابل انجام می شود.

عبدالسلام با اشاره به حمله هوایی روز سه شنبه سعودی ها به یک منزل در بخش «نهم» استان صنعاء که منجر به شهادت ۳ شهروند یمنی شد، ادامه حملات هوایی و هدف قرار دادن غیرنظامیان علیرغم تعهدات و توافق آتش بس را محکوم کرد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن پیش از این هم عدم پایبندی سعودی ها و مزدوران آن به آتش بس در یمن را علت عدم حضور در مذاکرات کویت برشمرده بود. وی در عین حال ضمن درخواست برای حمایت از روند صلح در یمن مسئولیت هرگونه شکست مذاکرات را متوجه جامعه بین الملل برشمرد و افزود: از زمان اعلام آغاز آتش بس در یمن، تجاوز متوقف نشده و بمباران هوایی مناطق مختلف یمن و پیشروی های مزدوران در جبهه های متعدد ادامه دارد.

در همین حال جنگنده های سعودی برای نهمین روز متوالی به نقض آتش بس در صنعاء پایتخت یمن و استان های صعده و مارب ادامه دادند. یک منبع نظامی از پرواز گسترده جنگنده های سعودی در آسمان صنعاء و استان مارب خبر داد. بنا بر اعلام این منبع در حمله جنگنده های سعودی به بخش «نهم» استان صنعاء که یک منزل را هدف قرار داده بود ۳ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

منبع مذکور همچنین افزود که جنگنده های سعودی به نقض آتش بس در استان صعده ادامه داده و با پرواز گسترده در ارتفاع پایین، دیوار صوتی در بخش «منبه» این استان را شکستند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس