کد خبر 560464
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳

وزیر خارجه ایران و آمریکا در حالی در نیویورک دیدار کردند که هر یک در برابر پرچم کشور دیگر ایستاده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز، سه‌شنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

در تصویری که از این دیدار منتشر شده، جان کری در برابر پرچم جمهوری اسلامی ایران و ظریف، در برابر پرچم ایالات متحده آمریکا ایستاده‌اند.

 ظریف و کری دیدار کردند/پرچم‌ها جابه جا شدند+عکس

«پاملا فالک»، خبرنگار سی‌بی‌اس در سازمان ملل متحد، چند دقیقه قبل از این دیدار خبر داده بود وزرای خارجه دو کشور مقابل پرچم‌های یکدیگر خواهند ایستاد.
 
ظریف و کری دیدار کردند/پرچم‌ها جابه جا شدند+عکس 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی به نیویورک سفر کرده است.

آنگونه که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است در این نشست دو طرف در خصوص اجرای برجام و موضوعات منطقه‌ای شامل راه حل سیاسی حل بحران سوریه گفت‌وگو می‌کنند. این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از انجام این سفر عنوان کرد که دو طرف در خصوص اجرای برجام به گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک در خصوص دیدارش با کری با اشاره به این نکته که مدت‌هاست برای موضوع پیگیری اجرای برجام (از روز اجرایی شدن برجام تاکنون) ملاقات حضوری با وزیر امور خارجه آمریکا صورت نگرفته است و فرصتی برای این اقدام نداشتیم، تاکید کرد: لازم بود با توجه به ضرورت پیگیری اجرای جدی برجام توسط امریکا، یک دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صورت گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که محور اصلی گفت‌وگو با کری چیست و آیا همان نقل قول شما در اشپیگل است که گفتید ما تنها از آمریکا یک چیز می‌خواهیم و آن اینکه مانع مراودات ما با اروپا نشود»، گفت: ما دنبال این نبودیم که با آمریکا ارتباط اقتصادی داشته باشیم ضمن اینکه ما منعی هم برای ارتباط سالم اقتصادی با آمریکا نداریم ولی آمریکایی‌ها مشکلاتی در مصوبات کنگره‌شان دارند.

ظریف تصریح کرد: برجام به دنبال تغییر آن مصوبات نبود بلکه برجام به دنبال مداخله نکردن آمریکا در ارتباطات ایران با سایر کشورها بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در تشریح راه‌های پیگیری برجام گفت: یا بنده در نیویورک پیگیر شدم یا همکارم آقای سیف در واشنگتن مذاکرات داشتند و هم پیگیری‌هایی که از طریق ایمیل و سایر ارتباطات و همچنین کمیسیون مشترک در وین در روز جمعه، همه اینها با هدف جلوگیری از مداخله آمریکا بود.

وی درباره هدف خود از این پیگیری‌ها عنوان کرد: باید جلوگیری کنیم از مقرراتی که قبلا آمریکایی‌ها داشتند که بخواهد مانع از این شوند که سایر موسسات پولی و مالی در اروپا و آسیا با جمهوری اسلامی ارتباطات بانکی و مالی داشته باشند.

ظریف ادامه داد: این تلاش‌ها و اقدامات برای این است که در طول سال‌های گذشته آمریکایی‌ها یک مجموعه‌ای مقررات و موانع ایجاد کردند که به علت برجام از نظر قانونی رفع شده حالا لازم است همه موسساتی که از این مقررات در گذشته خسارت دیده‌اند اطمینان حاصل کنند که در آینده خسارت نخواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: یک قسمت این کار قانونی است که از نظر ما انجام شده و یک قسمت دیگر کار اطمینان بخشی به موسسات مختلف است که با ایران ارتباط دارند که این یک مقدار بیشتری طول می‌کشد.

وزیر خارجه کشورمان که هفته پر رفت و آمدی را در تهران آغاز کرده و در ابتدای هفته میزبان فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رودریگرز وزیر خارجه ونزوئلا و سواراج وزیر خارجه هند بود، در نیویورک نیز علاوه بر دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با تعدادی از مقامات دیگر کشورهای جهان که در مراسم امضای موافقتنامه تغییرات آب و هوایی حضور دارند، دیدار خواهد کرد.

ظریف همچنین در این سفر در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد سخنرانی خواهد داشت.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان امور حقوقی و بین‌المللی و اروپا و آمریکا و حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    آيا اين طور ايستادن جلوي پرچم ها معناي خاصي دارد ؟!
  • حامد ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    اینطوری که نمیشه آقای ظریف تا ظرف آمریکا پر نشه خبری از گشایش نیست.یه چند باری به ژنو و وین و جاهای دیگر باید برین و صبحانه و ناهار و شان بخورید و اگه امتیازی باقی مانده باشه نقدا بپردازید تا شاید اتفاقی برای دلار انجام بدن.
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    خدا رحمت کند شهید شیخ فضل الله نوری را. وقتی به او گفتند که سفارت یکی از کشورهای اروپایی حاضر است پرچم خود را روی خانه شما نصب کند تا پناهندگی شما ثابت شده و کسی به شما تعرض نکند گفت: «یک عمر زیر بیرق حسین علیه السلام بودم چطور آخر عمری زیر بیرق کفر بروم.»
  • غفور ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای ظریف سهوی هست یا عمدی این جابجائی پرچمها
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    چه خوب!! آمریکا دوستمون داره...می خواد پیشرفت کنیم! می خواد مستقل باشیم...هورااااااااااااا...راستی از تحریما جه خبر؟
  • تحلیل گر ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    ماهیت واقعی برجام برگفتگو و تفاهم و همکاری استوار است نه قرارداد و تضمیناتی غیر از گفتگو و غیر اردای بی نیاز از گفتگو . چرا که در روابط بین الملل چنین تضمیناتی بی نیاز از گفتگو و حسن نیت وجود ندارد .مخالفان برجام مدام بر گرفتن تضمیناتی صحبت می کنند که هم قابل اجرا باشند و در کنار ان هم بتوانیم امریکا را مدام به تقابل دعوت کنیم و شعار مرگ بر امریکا بگوییم .تضمیناتی که در عالم واقع وجود ندارد .و ظریف نمی تواند هم مرگ بر امریکاسر دهد و هم تضمیناتی از امریکا بگیرد که امریکا نتواند به ان عمل نکند .تاکید می شود که چنین تضمیناتی اساسا وجود ندارد که کسی با دستور دادن به ظریف بخواهد که انرا بدون گفتگو و احترام متقابل از طرف امریکایی بگیرد .
  • محمد ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    اخه ما نفهمیدیم امریکا با ما دوسته یا دشمنه از یه طرف با اقای ظریف دوستن واز طرفی اوباما تحریمها را زیاد میکنه نمیدانیم چی بگیم .
  • علی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    دوستانی که نظر منفی دادن سوال کردن ایشون از سوال ایشون نراحت شدین. و دوستانی که نظر مثبت دادن چطور ؟؟؟؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    پرچم هر کشوری جزو هویت ملی ان فرد محسوب می شود بعید می دانم کری با ان مواضع خصمانه اش تغییر هویت داده باشد
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    آمریکا سازنده قفسهای اعدام داعشه...
  • رسول ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر دکتر ظریف. مرد اقدام و عمل
  • محسن ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    عمدی بودن این صحنه هیچ معنایی نمیتونه داشته باشه. پس باید قبول کنیم که اشتباه شده.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای ظریف، این هم اتفاقی بوده؟؟؟؟؟
  • دلیران تنگستان ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    به به چه گشایشی !؟؟؟؟!!!؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    +1000 به آن شهید و به شما
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    اقدام و عمل با پرچم آمریکا!
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    اونهم قفس هايي كه مردم بيگناه رو توش مي اندازند و روي شعله كباب مي كنند !
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    ببینم رهبری اینهمه تاکید نفرموده بودند ما در مورد مسائل منطقه هیچ هیچ هیچ مذاکره و بحثی با طرف آمریکایی نداریم؟
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    مذاکره راجب سوریه ومنطقه فاز اصلی آمریکا نا امید کردن مظلومان ومستضعفان از انقلاب و خیانت به آنهاست اسرائیل و امنیت آن هدف آمریکا
  • اميد ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر آقاي ظريف
  • نوشین خمارچشم ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    چه تصویری از انقلاب اسلامی در دنیا منعکس میشود افکارعمومی دنیا این ذهنیت درآنها منقش میشودکه انگاری جمهوری اسلامی دست از استکبارستیزی کشیده و از همه شعارهای خود کوتاه آمده
  • معین ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    نه بابا خبری نیس..امریکا و دوست داشتن ایران و ایرانی؟واقعا ما چقدر ساده ایم...چقدر ساده ایم......کری به تمسخر وایساده..معلومه ک اسکل کرده..از شکلک که در اورده متوجه نمیشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مستانه ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا کامنتامو تایید نکردی
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    بخند اون که نمی خنده خخخخخخخخخخخخخخ
  • همایون میرولیخان ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است
  • سرور ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    تو فرق گوجه با سیب زمینی رو میفهمی آخه نظر میدی؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس