کد خبر 553680
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در کنار پیشنهاد همکاری با آذربایجان و ایران برای محدود کردن حرکت شبه‌نظامیان در منطقه گفته کشورش حاضر است مانند مورد سوریه، در قره‌باغ هم ناظر اجرای آتش‌بس باشد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترک با «الهام علی‌اُف» رئیس‌جمهور آذربایجان، بر نقش کشورهای منطقه در حفظ امنیت و آرامش تأکید کرد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، لاوروف ابتدا گفت که همکاری روسیه، ایران و آذربایجان برای جلوگیری از تردد شبه‌نظامیان بین مرزهای 3 کشور، ضروری اس.

وزیر خارجه روسیه که کشورش این روزها علاوه بر جنگ با تروریست‌ها سوری، به نظارت بر آتش‌بس شکننده سوریه نیز می‌پردازد، روشی مشابه برای حل بحران قره‌باغ پیبشنهاد داد و گفت: «روسیه ضمن تلاش برای حل بحران قره‌باغ از طریق راهکار سیاسی، آماده تضمین اجرای آتش‌بس در قره‌باغ است.»

لاوروف همچنین گفت که به زودی برای بررسی همکاری‌های راهبردی روسیه-آذربایجان به باکو سفر خواهد کرد.

علی‌اُف هم در این نشست خبری مشترک سخن گفت. رئیس‌جمهور آذربایجان گفت که کشورش مایل به ادامه گفت‌وگوها برای حل مسالمت‌آمیز بحران قره‌باغ است.

وی ادامه داد: «ما به حل و فصل مناقشه قره‌باغ متعهدایم و نگرانی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای ما قابل درک است.»

علی‌اُف پای روس‌ها را هم به میان کشید و گفت: «ارمنستان آتش‌بسی را نقض کرد که با میانجیگری روسیه حاصل شده بود.»

رئیس‌جمهور آذربایجان به مذاکرات چندجانبه فردا که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم از شرکت‌کنندگان آن است اشاره کرد و گفت: «من به شخصه اهمیت فراوانی برای دیدار فردای وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان قائل‌ام.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 1
    لاروف ای حامی ارمنستان اشغالگر دهنت رو ببندی بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس