کد خبر 569806
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

اعضای ارشد جمهوری‌خواه سنای آمریکا از روابط بسیار صمیمی وزیر خارجه این کشور با همتای ایرانی وی و تأثیر آن بر نحوه اجرایی‌شدن برجام نگران هستند.

 به گزارش مشرق، به نقل از نشریه واشنگتن‌اگزماینر، جمهوری‌خواهان آمریکایی بابت دوستی نزدیک جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده با همتای ایرانی‌اش و احتمال تأثیر آن بر کاهش قدرت مذاکراتی‌ جان کری و جهت‌دادن به نقش وی در اجرای توافق هسته‌ای - به گونه‌ای که ایران به جای ایالات متحده از اجرای آن منتفع شود - نگران هستند.

به نوشته این نشریه، طی هفته‌های اخیر جان کری به طور مکرر از ضرورت اجرای تعهدات ایالات متحده و کمک به ایران برای منتفع‌شدن از توافق هسته‌ای سخن گفته است؛ این در حالی است که جمهوری‌خواهان ارشد آمریکایی آشکارا از دوستی و رفاقت نزدیک جان کری با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سخن گفته و این پرسش را به میان کشیده‌اند که کری در خدمت منافع کدام طرف است.

جان باراسود، سناتور جمهوری‌خواه منتخب از ایالت وایومینگ که عضو کمیته روابط خارجی سنای این کشور است به واشنگتن‌اگزماینر گفت: «من نگرانی‌های زیادی درباره جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و روابط بسیار صمیمی وی با ظریف و دیگر افراد در کشورهای دیگر دارم».

باروسو همچنین عنوان کرد که جان کری پیشتر و زمانی که در مسکو و برای تدوین طرح امحای سلاح‌های شیمایی سوریه به سر می‌برد نیز با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بسیار صمیمی شده بود بود؛ وی همچنین اخیرا و در مذاکرات بر سر آتش‌بس در سوریه نیز چنین وضعیتی داشته است.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز اخیرا و طی یک نشست استماع این کمیته درباره اجرایی‌شدن توافق هسته‌ای گفت که روابط نزدیک جان کری با ظریف پیام‌های متفاوتی را در پی داشته و به تنش‌های درون سازمانی درون دولت انجامیده است.

وی افزود: «برخی افراد هستند که در این راستا سرمایه‌گذاری و تلاش کرده‌‌اند و روابطی را توسعه داده‌اند و من فکر می‌کنم که تلاش دارند تا به نحوی عمل کنند که به نفع ایران خواهد بود».
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    این نگرانی از طرف خود ما هم هست که البته جنس نگرانی ما از زمین تا آسمان با جنس نگرانی گاوچرونها متفاوت است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس