کد خبر 560352
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

همزمان با فرارسیدن سالروز استقلال سوریه از استعمار فرانسه ساکنین منطقه جولان اشغالی با برپایی تجمعاتی حمایت خود را از دولت و ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم تکفیری اعلام کردند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با فرارسیدن سالروز استقلال سوریه از استعمار فرانسه ساکنین منطقه جولان اشغالی با برپایی تجمعاتی حمایت خود را از دولت و ارتش سوریه در جنگ علیه تروریسم تکفیری اعلام کردند.

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

بنابر این گزارش، دهها تن از ساکنین شهرک مجدل شمس واقع در جولان اشغالی سوریه با در دست داشتن تصاویر دکتر بشار اسد و حمل پرچم کشور سوریه حمایت کامل خود را از دولت و ارتش کشورشان اعلام کرده اند. منطقه جولان از سال 1967 توسط ارتش رژیم غاصب صهیونیستی به اشغال درآمده اما ساکنین ان تبع سوریه و دارای پاسپورت و شناسنامه این کشور می باشند.  سوریه روز سه شنبه 17 آوریل (28 فروردین)، شصت و یکمین سالگرد استقلال خود را از فرانسه، تحت عنوان "عید ملی الجلاء" گرامی می دارد.



در چنین روزی در سال ‪ ۱۹۴۶‬میلادی، آخرین سرباز اشغالگر فرانسوی خاک سوریه را ترک کرد و حضور ‪ ۲۶‬ساله‌ی اشغالگران فرانسوی در این کشور پایان یافت.  طبق روال همه ساله، بدین مناسب، رییس جمهوری سوریه بر مزار شهید گمنام بر فراز کوه "قاسیون" در شهر دمشق، تاج گل نثار کرده و برای شهیدانی که در راه دفاع از وطن خود جان باختند، درود می‌فرستد. در این روز همچنین نیروهای مسلح با اجرای مراسم رژه و سخنرانی، یاد و خاطره‌ی روز ملی استقلال را گرامی می‌دارند. اشغال سوریه توسط فرانسه به زمانی باز می‌گردد که نیروهای فرانسوی و انگلیسی به عنوان فاتحان جنگ جهانی اول، در صدد اعمال نفوذ در کشورهای عربی برآمدند که بتازگی از سیطره‌ی امپراتوری فروپاشیده‌ عثمانی خارج شده بودند.

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

فرانسه  و انگلیس در قالب پیمان "سایکس - پیکو"، کشورهای عربی منطقه‌ی خاورمیانه را میان خود تقسیم کردند و سوریه جز قلمرو نفوذی فرانسه قرار گرفت. فرانسه یکی از فرمانده هان نظامی خود به نام ژنرال "گورو" را مامور کرد تا سوریه را به تصرف درآورد. این فرمانده که به همراه ارتش تحت فرماندهی خود در لبنان مستقر شده بود در ‪ ۱۴‬ژوئیه سال ‪ ۱۹۲۰‬میلادی طی پیامی به دولت حاکم وقت در سوریه، خواستار انحلال ارتش و تسلیم این کشور شد.

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

جشن ساکنان جولان در سالروز استقلال سوریه+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    این دروزیها شرف دارند به خیلی ها
  • رزمنده قدیمی ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
    0 0
    دمشون گرم ، می دانند بهتر از دکتر بشار اسد رهبری نمی توانند داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس