کد خبر 559944
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: گزارش ارائه شده از سوی وزارت خارجه درباره روند اجرای برجام برای مجلس قابل قبول نیست.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی، با اشاره به ارائه گزارش برجام از سوی وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: متاسفانه گزارشی که درباره روند اجرای برجام به مجلس ارائه شد یک گزارش پیش پا افتاده است.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری یک گزارش قویتر به مجلس ارائه شود اما گزارشی که در حال حاضر ارائه شده است خلاصه همان سخنرانیهایی است که عمدتا آقایان ظریف و عراقچی در صحبتهای خود ارائه کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هرچند در این گزارش از بدعهدی‌های طرف غربی گفته شده اما بیشتر به اقدامات طرف ایرانی پرداخته شده است.

کوثری تصریح کرد: انتظار می‌رفت در این گزارش مجموعه کارهای انجام شده و نشده به صورت واضح و شفاف مورد بررسی قرار گیرد که متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه این گزار ش در شان تیم مذاکره کننده هسته ای نیست، خاطرنشان کرد: این گزارش نمی تواند برای مجلس قابل قبول باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی درمورد درخواست برای حضور وزیر در کمیسیون امنیت ملی به منظور توضیحات بیشتر، گفت: در حال حاضر تمام نمایندگان درگیر بررسی بودجه هستند لذا این درخواست تاکنون از وزیر انجام نشده اما طی هفته آینده حتما این کار را خواهیم کرد.

کوثری درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر کپی بودن گزارش ارائه شده به مجلس از متن برجام، افزود: باید بگویم ماجرا اینطور هم نیست، متن انتشار یافته کپی نیست اما این گزارش تناقض هایی دارد که برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس