کد خبر 559709
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گزارش وزارت خارجه جامع و کامل نیست، گفت: معایب و محاسن اجرای برجام در آن بررسی نشده است.

به گزارش مشرق، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه از روند اجرای برجام، گفت: گزارش وزارت امور خارجه در خصوص روند اجرای برجام در سه ماه گذشته گزارشی سبک و پیش پا افتاده است و گزارشی جامع و کامل که باید چالش‌ها و معایب و محاسن کار در آن بررسی شود نیست و پیشنهادی مبنی بر اینکه در ادامه کار باید چگونه عمل شود در آن ارائه نشده است.

وی افزود: بخش اول گزارش توضیحاتی از روند اجرای تعهدات ایران ارائه کرده که نشان می‌دهد ایران صددرصد به تعهداتش عمل کرده است و حتی در یکی دو مورد نیز برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب عمل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در یک مورد طبق فرمایشات رهبری تا زمانی که غربی‌ها به تعهداتشان عمل نکردند ما نیز نباید به تعهداتمان عمل می‌کردیم و کار باید به طور همزمان انجام می‌شد و در مورد دوم نیز در خصوص راکتور آب سنگین اراک باید قرارداد بازطراحی آن امضا و هزینه آن توسط آمریکا تامین می‌شد که این کار صورت نگرفت.

کوثری خاطرنشان کرد: همچنین در این گزارش به صورت کلی به موضوع انجام تعهدات غربی‌ها پرداخته شده و در خصوص بحث رفع تحریم‌های بانکی و ... به صورت کلی بحث شده است.

وی در پایان گفت: در این گزارش به چالش‌ها و مشکلات کار در اجرای برجام اشاره و پرداخته شده اما هیچ گونه پیشنهادی مبنی براینکه باید در ادامه کار با این چالش‌ها چگونه مقابله کرد و برای رفع آنها چه اقداماتی باید صورت گیرد، ارائه نشده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس