کد خبر 559408
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست استان تهران از تلف شدن ۹ حیوان دیگر در سرخه حصار خبر داد و گفت: هر گونه بازدید علمی و دانشگاهی در این منطقه و خجیر ممنوع است.

به گزارش مشرق، محمد کرمی رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست  استان تهران در تشریح آخرین اقدامات انجام گرفته برای حیوانات سرخه حصار گفت: بعد از تلف شدن 10 قوچ و میش در ایام بعد از نوروز تعدادی دیگر از حیوانات این محدوده دوباره جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: 8 میش باردار و یک قوچ چند روز اخیر بر اثر بیماری که هنوز مشخص نیست تلف شده‌اند و تحقیقات به طور جد ادامه دارد.

رئیس اداره حیات‌وحش محیط‌ زیست استان تهران تصریح کرد: نتیجه نهایی سرخه حصار و آزمایش‌های دامپزشکی هنوز مشخص نشده است و تحقیقات کارشناسان زمان بر خواهد بود اما بحث طاعون نشخوار کنندگان در سرخه حصار هنوز قطعی نشده و این بیماری فقط در خجیر و ایام قبل از عید رخ داد.

کرمی ادامه داد:علت بیماری و تلف شدن این حیوانات در سرخه حصار همنان نامعلوم است اما نمی‌توان به این زودی درباره نوع بیماری و یا طاعون بودن ان اظهار نظر کرد و همه چیز بستگی به جواب نهایی دامپزشکی و تایید ما دارد.

وی از ممنوعیت بازدید علمی و دانشگاهی در منطقه سرخه حصار و خجیر خبرداد و گفت: تا زمان مشخص شدن نوع بیماری حیوانات و به علت زایمان برخی حیوانات باردار فعلا بازدید از این مناطق ممنوع است؛ البته عشایر منطقه نیز باید از دام‌های خود مراقبت کنند و آنها را در برابر بیماری‌ها واکسینه کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس