کد خبر 559310
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

قدری جمیل از رهبران مخالف سوری بر حق سوری ها برای آزاد سازی بلندی های اشغالی جولان تاکید کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، قدری جمیل از رهبران مخالف سوری شرکت کننده در مذاکرات ژنو بر حق مطلق مردم سوریه برای آزادی سرزمین اشغالی خود در جولان با استفاده از تمام وسایل مشروع تاکید کرد.

قدری جمیل از رهبران هیات دموکراتیک مخالف که در مذاکرات صلح سوریه در ژنو شرکت دارد روز یکشنبه با صدور بیانیه ای در واکنش به تشکیل جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی گفت: ما به عنوان بخشی از گروه های مخالف سوریه که در مذاکرات سوری - سوری در ژنو شرکت داریم به شدت این اقدام و اظهارات نتانیاهو را محکوم می کنیم و اولا به مردم سوریه و ثانیا به جامعه بین الملل تاکید می کنیم که جولان سرزمینی متعلق به سوریه است که رژیم اشغالگر اسرائیل بر خلاف خواست ملی سوریه و مشروعیت بین المللی از ۵۰ سال پیش آن را اشغال کرده است.

جمیل یاوه گویی های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد جولان را نقض آشکار قوانین بین المللی مرتبط به ویژه قطعنامه ۴۷۹ شورای امنیت دانست که سال ۱۹۸۰ صادر شده و تمام اقدامات برای الحاق جولان را باطل می داند.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در ادامه یاوه گویی های خود، روز یکشنبه بر اشغال ابدی ارتفاعات جولان سوریه تاکید و اعلام کرد که اسرائیل همیشه در بلندی های جولان سوریه باقی خواهد ماند و تغییری در مرزهای خود صورت نمی دهد.

این ادعای نتانیاهو با واکنش مخالف وزارت خارجه سوریه مواجه شده و این وزارتخانه با ارسال ۲ نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آنها خواست به مسئولیت خود در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی در برگزاری جلسه در بلندی های اشغالی جولان عمل نمایند.

اهالی جولان اشغالی نیز در واکنش به یاوه گویی های بنیامین نتانیاهو طی بیانیه ای اعلام کردند که بلندی های جولان از ازل جزو سوریه بوده و تا ابد نیز جزو سوریه باقی خواهد ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیررضا ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس