کد خبر 559200
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

وزارت خارجه سوریه خواستار دخالت فوری سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن اسرائیل به دلیل اظهارات «تحریک آمیز» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جولان اشغالی شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه در دو بیانیه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت با تندترین جملات اقدام دولت اسرائیل در برگزاری نشست «تحریک آمیز» در جولان اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد که سازمان ملل و شورای امنیت باید با دخالت فوری، این نشست «غیر مسئولانه» را محکوم و بر عدم تکرار آن بویژه در اراضی اشغالی سوریه تاکید کنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، این وزارتخانه سوری در ادامه افزود: سوریه امروز از سازمان ملل می خواهد که به تعهدات و وظایف خود در اجرای قعطنامه های صادره مجمع عمومی و شورای امنیت که در آن اشغالگری اسرائیل در اراضی سوریه به رسمیت شناخته نشده است، بویژه قطعنامه شورای امنیت به شماره 497 سال 1981 پایبند باشد. این قطنامه بر تصمیم کنست(پارلمان) اسرائیل در پیوستن جولان اشغالی مخالفت شده است و هیچ کشوری در جهان ان را به رسمیت نشاخت.

وزارت خارجه سوریه در پایان دو نامه خود از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا مسئولیت های خود در اجرای قطنامه های شورای امنیت و سازمان ملل را بر عهده بگیرند و به موجب قطنامه شورای امنیت به شماره 497 به اشغالگری اسرائیل در بلندهای جولان پایان دهند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که جولان اشغالی بخشی جداناپذیر از اسراییل است.

نتانیاهو با سفر به جولان در جمع سربازان صهیونیست لحن تهدیدآمیز خود را تندتر و اعتراف کرد که دهها حمله علیه تسلیحات حزب الله لبنان انجام داده است.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز پس از ادعاهای نتانیاهو در مورد بلندی‌های جولان تأکید کرد که این منطقه همواره از آن سوریه بوده و خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس