کد خبر 558669
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ریاست لاریجانی بر مجلس دهم را به ریاست عارف ترجیح می‌دهیم. چراکه ریاست لاریجانی در مجلس ضربه‌گیر دولت خواهد شد.

به گزارش مشرق، مهدی آیتی نماینده دور ششم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ریاست لاریجانی در مجلس دهم را به ریاست عارف ترجیح می‌دهیم. چراکه ریاست لاریجانی در مجلس ضربه‌گیر دولت خواهد شد.

وی افزود: باید این را پذیرفت که عارف در مدیریت سیاسی بی‌نهایت ضعیف است و در یک جمله در حد لاریجانی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر لاریجانی رئیس مجلس دهم شود فشار اصولگراها بر دولت کم خواهد شد و این مسئله‌ای مهم است که همه باید به عنوان مصلحت در نظر بگیرند.

آیتی ادامه داد: عارف می‌تواند در مجلس دهم به عنوان نائب رئیس اول خود را کاندیدا کند و مطهری نیز نائب رئیس دوم باشد چراکه بنده اصولاً رقابت بین عارف و لاریجانی را به نفع اصلاح‌طلبان نمی‌دانم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان چون مجلس پنجم و دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری دچار انشقاق و تفرقه نشوند می‌توانند ریاست مجلس دهم را از آن خود کنند.

* معرفی کاندیدا توسط حزب اعتدال با جهت‌گیری کلی اصلاح‌طلبان منافات دارد

علی صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران در مورد برنامه اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات، اظهار داشت: کار در دور دوم انتخابات آسانتر است چون در این دور افراد محدود هستند.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران خاطرنشان کرد: لیست امید شامل افرادی خواهد بود که مورد اعتمادند و در حوزه‌هایی که کاندیدای اصلحی را نداشته باشیم موضع سکوت اتخاذ می‌کنیم.

صوفی در پاسخ به این پرسش که حزب اعتدال و توسعه در 10 حوزه انتخابیه مثل بروجرد و تبریز بر خلاف اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری را معرفی کرده‌اند، آیا این با جهت‌گیری کلی منافات ندارد، گفت: بله، منافات دارد. الان نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم که به وحدت برسیم. باید خروجی برای دور دوم انتخابات نیز یک لیست باشد. قرار نیست در استان‌ها 2 لیست اعلام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بین آقایان عارف و لاریجانی جلسه‌ای برگزار شده است یا خیر، گفت: خیر، هیچ جلسه‌ای برگزار نشده است.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران در مورد خبر توافق روحانی، هاشمی و خاتمی برای ریاست عارف در مجلس دهم گفت: این خبر برمی‌گردد به یکسال پیش که بحث سرلیستی آقای عارف مطرح شد و بعد هم آقایان به توافق رسیدند و مطابق همان سرلیستی بحث ریاست آقای عارف در مجلس دهم هم مطرح شد.

صوفی ادامه داد: همه به این نتیجه رسیدند که کاندیدای ریاست مجلس لیست امید عارف است اما اینکه هاشمی، خاتمی و روحانی در برهه فعلی جلسه‌ای داشته باشند خیر چنین اتفاقی نیفتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس