روزنامه آرمان امروز مخالفان رأی مینو خالقی را «اصلاح‌طلب‌نما»هایی خواند که به آرزوی خود رسیدند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.
*******

هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز بر گزینه های رقیب حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 1396 و بازتاب رفتارهای اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز کردند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. ادعای جدید اصلاح‌طلبان «در پی انفعال دولت روحانی، حضور احمدی نژاد جدی شده است»؛ روزنامه قانون در یادداشتی با عنوان «شوخی شوخی، احمدی‌نژاد جدی می‌شود» مدعی شده است که کابینه دولت یازدهم با کلیددار پاستور همراهی نمی‌کند و «دولت حسن روحانی این روزها وقت زیادی را صرف پاسخ به انتقادها طرفداران احمدی‌نژاد می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا دولتمردان دولت های نهم و دهم فرصت این را پیدا کنند که علاوه بر پاسخگویی به این انتقادات فرصتی برای احیای خودشان پیدا کنند.»

2هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟. زمینه سازی برای حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان؛ روزنامه آرمان امروز پیرامون چرایی حضور پدر معنوی خود بر کرسی ریاست مجلس خبرگان، آن را «تکلیف» وی دانست و در همین راستا نوشت: «از همه مهم‌تر اینکه هاشمی فراجناحی است و با وجود اینکه برخی سعی داشتند شخصیت او را تغییر یافته نسبت به گذشته معرفی کنند اما تمکین اکثریت به نظر او در ۷ اسفند سدی در برابر باور این تغییر شد.»

3. فقدان اتاق فکر؛ انتقاد مشارکتی‌ها به روحانی؛ پس مصطفی معین، عضو دیگر حزب منحله مشارکت، ضعف دولت یازدهم را فقدان «اتاق فکر» و محافظه‌کاری «کابینه» دانست.

عبدالله رمضان‌زاده از اعضای فعال فتنه 88 و عضو تندرو اصلاحات اظهار داشت: «در حالی که آقای روحانی به تنهایی بار دولت را به دوش کشیده و فاقد یک تیم فکری قوی و منسجم بوده است. نکته دیگر اینکه شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کنونی از بسیاری از جهات با شرایط دولت اصلاحات متفاوت است. در دو سال گذشته نیز آقای روحانی فرصت کافی برای ساماندهی تیم همراه خود را نداشته است. به نظر من آقای روحانی برای حرکت بهتر در مسیر آینده حتماً باید یک اتاق فکر منسجم تشکیل بدهد و از نیروهای تحول خواه و جلو برنده جامعه استفاده صحیح‌تری کند.»

4هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟. نگرانی از ضعف حافظه تاریخی مردم از رفتارهای سیاسی احمدی‌نژاد یکی از مهم‌ترین مولفه‌های بازگشت وی از سوی اصلاح‌طلبان بیان می‌شد؛ روزنامه ابتکار مدعی است که ضعف تاریخی مردم با فعالیت آنان در شبکه اجتماعی از بین رفته است و در همین راستا نوشت: «رسانه‌هایی که این روزها با نگرانی و پر طمطراق، رفتار رئیس دولت‌های نهم و دهم را رصد می‌کنند، فراموش کرده‌اند که در عصر ارتباطات یک اتفاق مبارک رخ داده و آن احیای حافظه تاریخی مردمی است که اتفاقاً حضور مستقیم در تاریخ معاصر خود داشته‌اند. این مردم اوج رفتارهای پوپولیستی را با همه هزینه‌های مخربش برای کیان جامعه ایرانی با پوست و گوشت خود، حتی در سر سفره‌هایشان درک کرده‌اند. از همین‌رو _به ویژه در انتخابات هفتم اسفند _ رویکردی غافلگیرانه را پیش چشم ناظران بروز دادند.»

5. جدال در میان اصلاح‌طلبان پیرامون توانایی «مدیریت» محمدرضا عارف! فاطمه راکعی معتقد است که اصلاح‌طلبان باید «حرمت» نگه دارند و ریاست مجلس به «ژن» خاصی نیاز ندارد و در ادامه اظهار داشت: «به عنوان یک اصلاح‌طلب که در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصللاح طلبان عضو هستم و قبل از آن نیز شاهد زحمات و تلاش بی‌وقفه آقای عارف برای انسجام بخشی بین اصلاح‌طلبان بوده‌ام، می‌دانم که کارها با مدیریت عالی ایشان بسیار خوب پیش رفت. آقای عارف قبلاً معاون اول رئیس دولت اصلاحات بوده‌اند و مدیریت‌های کلان داشته‌اند و از آنجایی که از نزدیک با شیوه کار او آشنا هستم، گواهی می‌دهم آقای عارف با عملکرد و تفکر اصلاح‌طلبی که دارند به خوبی می‌توانند از عهده اداره مجلس برآیند.»

6. رأی مینو خالقی ابطال شد؛ اصلاح‌طلبان اصفهان به آرزوی خود رسیدند؛ روزنامه آرمان امروز مخالفان رأی مینو خالقی را «اصلاح‌طلب نماها علیه خالقی» دانست؛ نفر جایگزین خانم خالقی، علیرضا آجودانی عضو لیست اصلاح‌طلبان است. سید احمد میر مرشدی، عضو سابق هیات نظارت بر انتخابات اصفهان، گفت: «در حقیقت هم قطاران و همفکران خالقی در جبهه اصلاح‌طلبان، مستندات رد صلاحیت این نامزد را افشا کردند وگرنه شورای نگهبان علم لدنی ندارد.»

7هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟. مهره‌های اصول‌گرایان برای شطرنج 96 به روایت اصلاح‌طلبان؛ روزنامه همدلی گزینه‌های رقیب حجت‌الاسلام روحانی در خرداد 96 را محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی و عزت الله ضرغامی دانست.

8. بازخوانی اعلام حضور رسمی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم؛ روزنامه شرق در بیان تصویر پیشینی از حسن روحانی نوشت: «تا پیش از فروردین ۹۲ حتی احتمال حضور روحانی در انتخابات در حد حدس و گمان بود، چه برسد به احتمال انتخاب او به‌عنوان یازدهمین رئیس‌جمهور ایران»

9. بازتاب سخنران حمایتی آیت‌الله مقتدایی پیرامون اثرگذاری برجام بر اقتصاد کشور و انتقاد از مخالفان برجام در کشور

· استراتژی حسن روحانی در سال 1395 به روایت اصلاح‌طلبان

«سال 95 سال سختی برای دولت حسن روحانی است» روایت روزهای آغازین اصلاح‌طلبان برای ترسیم وضعیت دولت یازدهم هست؛ آنان معتقدند که «امسال سال چندان آسانی برای روحانی نخواهد بود، سالی که نه از مذاکرات 1+5 خبری است و نه از تحریم‌ها.» بنابراین حجت‌الاسلام روحانی برای به فکر تحقق وعده‌های انتخاباتی خرداد 1392 باشد زیرا به روایت اصلاح‌طلبان دیگر بهانهٔ از «مذاکرات» خبری نیست. اما اصلاح‌طلبان پس از مدتی مرجع ضمیر خود را از «دولت» به «منتقدان» تغییر دادند.

هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟روزنامه‌های اصلاحات در اقدامی هماهنگ مدعی هستند که حملات سیاسی به دولت یازدهم به شکل مشهودی شدت گرفته است و «کابوس تکرار اسفند ۹۴ و خرداد ۹۲ مخالفان این روزهای دولت را به فکر استراتژی جدیدی انداخته است که حملات آن‌ها به دولت را شتاب بخشیده است و تنها به پایان این سال استراتژیک می‌اندیشند.» و برای «این روزها برای یک دوره‌ای شدن او، با یکدیگر هم‌قسم شده‌اند»

هشدار اصلاح‌طلبان به حضور احمدی‌نژاد به دلیل انفعال روحانی/ چرا اصلاحات علیه مینو خالقی افشاگری کرد؟روزنامه اعتماد پیرامون استراتژی دولت یازدهم مدعی است که باید ترمیم در تیم حسن روحانی در سال 95 برای حل معضلات دولت یازدهم صورت بگیرد و رییس جمهور نباید به تنهایی پاسخگوی منتقدان باشد. این روزنامه در همین راستا نوشت: «ضعف دولت در کمبود داشتن این تریبون‌های رسمی از یک سو و خلأ ارتباطی که باید با پایگاه اجتماعی توسط دوست صورت می‌گرفته است و نیست از سوی دیگر باعث شده است از اینجا بیشتر موفق شوند. به دولت حمله می‌کنند، کسی هم آنچنان پاسخی نمی‌دهد. هر چند وقت یک‌بار شخص رییس‌جمهور یا معاون اول هستند که پاسخی چندین درصد پایین‌تر از حمله آن‌ها می‌دهد اما باز هم متهم می‌شوند. با تریبون‌های رسمی شرایط را به گونه‌ای جلو برده‌اند تا شخص حسن روحانی و اطرافیانش برچسب «همیشه متهم» را روی پیشانی داشته باشند. انتقادها به این رفتار دولت همیشه کلیدواژه حرف‌های حامیان دولت بوده است. سکوتی که دولتی‌ها در برابر حملات و ویرانی‌ها می‌کنند و گویا در ظاهر برنده‌اش همین مخالفان دولت هستند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    شما اصلاخ طلبان مگر نمی گوئید که مردم با شما هستند.!! پس چرا از احمدی نژاد میترسین؟!
  • احمدی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان ، همه مردم و کسانی که مخالف ما هستند پوپولیست اند به غیر از ما و کسانی که به ما رای می دهند!
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    من اصلاح طلبم و از خدامه احمدی نژاد رئیس جمهور بشه چون جنگ و نابودی کشور رو فرا می گیره و حداقل دلمان خنک میشه ما که آب از سرمون گذشت و نابود شدیم شماها هم حداقل همین بلا سرتون بیاد
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    ما نمی گیم مردم با ما هستند فقط مردم با شعور مثل تهرانی با ما هستن شهرستانی ها برای یه گونی سیب زمینی هرکاری می کنند
  • ناشناس ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    فکر نمی کنم دکتر جلیلی در انتخابات 96 کاندیدا بشود و تنها رقیب روحانی ، دکتر احمدی نژاد دلاور خواهد بود.
  • ناشناس ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    دکتر احمدی نژاد باعث عزت و اقتدار ایران بود و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند .
  • بابک ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    ناشناس14:15 تا شعور رو چی تعریف بکنیم معمولا افراد اون چیزی رو که ندارند ادعای داشتنش رو می کنند
  • ناشناس ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    اصلاح طلبان و رژیم کودک کش صهیونیستی هردو از دکتر احمدی نژاد وحشت دارند وجه مشترک این دو در چیست ؟!
  • سعيد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    احسنتتتتتتتتتتتتت. جوابي بهتر از اين نمي شود داد.
  • علی م ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    درجواب14:15 خب ما شهرستانی ها مثل شما که وطن فروشی نمی کنیم.برای آمریکا دل غشه هم نمی گیریم.
  • حسنین ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    احمدی نژاد هرگز نخواهد آمد به هزار دلیل.
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    چقدر میترسن از محبوب مردمی نژاد
  • ناشناس ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    آخی طفلی رفتارهای شما اصلاح طلبان دراشوبهای فتنه 88را به یاد داریم وفراموش نکردیم
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    یعنی اصلاح طلبان رسما دارن به غیر تهرانی ها میگن بیشعور؟ واقعا ننگ بر همچین طرز تفکر بورژوایی. خجالت بکشید. بی شرمی تا کی؟
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    اصلاحات و اعتدالیون چیزی در چنته ندارن. صرفا احمدی نژاد رو به عنوان لولو الم کردن که مردم رو بترسونن. اما از چی می ترسونید؟ از رکود؟ از گرونی؟ از بیکاری؟ از چی؟ تمام بلا ها توی همین دولت اقایان کلید دار برسر مردم اومد! اونها ادعا کرده بودند کارهای احمدی نژاد رو جبران می کنن ولی خودشون بدترش رو انجام دادن...
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    شعور درصد آرا بود که معمولا درصد آرای شهرستانی ها بیشتر بود
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    بیاییم در انتخابات 96 شاخصه های که امام ومقام معظم رهبری برای یک رییس جمهور قرارداده اند(باتقوی باشد، در راه خداجهاد کرده باشد،فرد توانمند باشد،سیاستمدار،ازقشر ضیف جامعه باشد،انقلابی وظلم ستیز باشد،طرفدار فقرا باشدو.....) ملاک قرار دهیم و از خود رایی وجناح بازی دست برداریم که خیر دنیا وآخرت درآن است
  • محمد ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    من برای ان کسی که شهرستانی هاراگفته برای یگ گونی سیب زمینی هر کاری میکنند اظهار تاسف میکنم کاری هم به انتخابات ندارم ولی ازتوهین بدم میاد چون کار بدی است.
  • ناشناس ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    آن مرد که سیب زمینی رایگان میداد رفته است و حالا سیب زمینی ها را چال می کنند تا مردم نخورند !
  • ناشناس ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    خطاب به ناشناس 14:15 مردم تهران اگر به بلوغ سیاسی رسیده بودند هرگز به شخصی که دم از مذاکره بدون موشک ! می زند رای نمی دادند .
  • اصول ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    اصلاح طلب ها یک کشت ترسوی نون به نرخ روز خور هستند که هر طرف باد بیاد اونوری میرن حالا میخان قانونم برا ی ما تدوین کنند واقعا جای تاسف دارد
  • حامد ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    ناشناس ۱۴:۱۵ ماشالله به شعور شما که دایم در حال تغییره. گهی علیه عالیجناب سرخپوشید و نفر سی ام می شود در انتخابات مجلس و گاهی همتون پشتش می ایستید. کدومش شعوره؟ بگید ما هم بدونیم.
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    بعض ها نه اصلاح طلب كه إس......طلبند.!!!
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    بعض ها نه اصلاح طلب كه إس......طلبند.!!!
  • سید حسین ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    مشرق ، من یک اصولگرام که فقط چند تا سوال از طرفدارهای دکتر احمدی نژاد پرسیدم ! نظرم رو بایکوت کردی یا بعد از چند ساعت هنوز در حال بررسی هست ؟!!
  • روستايي ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    حضرات اصلاح طلب با ادعاي شعور بالا 88 مملكت را به آشوب كشاندند و در دشمن طمع به زانو درآوردن ايرانو با افزايش تحريم ها كليد زدند وهنوز هم از اين ادعاي كذايي دست بر نميدارن؛متاسفانه از كليد وتدبير هم كاري جز ركود بيسابقه و به باد رفتن فن آوري هسته اي و .... برنيامد.متاسفانه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    نکنه فردا مدعی میشی خود حسنین هیکلی!؟
  • محسن ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    یکی از اون هزار دلیل رو میشه بگی !؟
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    من به جلیلی رای دادم به خاطر تیم قوی و درست کاری که داشت.مردم به فردیت رای دادن که نتیجش شد روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی رهبر گفت هر کی رو که انتخاب کنین برای خودتون انتخاب کردین
  • بهرامی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    بنظرم مموتی با ۹۰٪برنده است در شهرستانها همه متحد شدند به دکتر رای بدن فقط بدون مشایی
  • ایرانی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    مردم تهران اگر به بلوغ سیاسی رسیده بودند هرگز به هاشمی رای نمیدادند. خود شماهم این موضوع راقبول دارید ولی باخودتان لج افتاده اید.
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    آره.منم یه اصلاح طلبم که فقط چند تا سوال از مخالفان دکتر احمدی نژاد پرسیدم و...
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    من یه تهرانی م اونم شمال تهران خاک پای مردم همه شهرستانها از همه عزیزان غیر تهرانی بابت بیشعوری بعضی همشهریهام عذرخواهی میکنم شعور به شهر ربطی نداره به خانواده و نوع تربیت بستگی داره که خب یه عده ازش محرومن و شایسته ترحم. ناراحت نشین به اربابشون رفتن. همون ایت الله کذاب
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    هروقت اصلاح طلبها احمدی نژاد احمدی نژاد کردن یعنی یا تو اوج تفرقه اند نیاز دارن اونو به عنوان تهدید نشون بدن با هم متحد شن. عین هالیوود که هر وقت کم میاره یک کشوری میشه محور شرارت یا مهد تروریسم یا فلان و بهمان؛ یا اینکه دارن زیرآبی میرن میخوان فعلا فرافکنی کنن گند کارشون در نیاد اما احتمال اولی خیلی بیشتره
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    دکتر احمدی نژاد باعث عزت و اقتدار ایران بود و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    اتفاقا من به خاطر همین انفعال به روحانی رای میدم.
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    رای تو اصلا اهمیتی نداره ... فقط احمدی نژاد
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    سیب زمینی دادن بده یا اینکه مثل پارسال انبارهای مملو از سیب زمین ها رو درش رو ببندی تافاسد بشه اما به مردم فقیرت ندی؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    هنوز یکسال و نیم مونده اینقدر هول کردید و ترسیدید ببینید وقتی احمدی نژاد بیاد به چه روزی می افتن؟ چون خوب می دونن که غیر از فروش مملکت کاری نکردن.
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    این پولدارا مثل چی از احمدی نژاد میترسن حال میکنم ترس این بچه سوسولا رو مبینم
  • hos ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    درود بر احمدی نژاد.خسته نباشی دلاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس