عمل توکلی‌ به وعده‌اش، واکنش‌ به سخنان رئیس بانک مرکزی و بحران سیل از جمله حاشیه‌های مهم کانال‌ شخصیت‌های برجسته در تلگرام بود.

گروه سیاسی مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریعتر و بدون پرده دریافت کرد؛ جذابیت اخبار تلگرامی موجب شد تا به صورت گزینشی، اخبار رسمی و غیررسمی و همچنین انتخاباتی منتشر شده در این کانال‌ها مورد بررسی قرار دهیم.

*******

انتشار اسناد مربوط به تخلف دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی

رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ هیچ سِیلی نمی تواند ما را از پا در آورداحمد توکلی که روز گذشته در کانال تلگرامی خود وعده انتشار اسناد مربوط به تخلف دولت یازدهم در برداشت از صندوق توسعه ملی را داده بود امروز ضمن انتشار این اسناد در تلگرام خود نوشت:

ملت شریف ایران!

بنده به عنوان خادم ملت به شما مردم و نمایندگانتان راست گفتم و آن چه گفتم درست بود. قصد مچ گیری نداشته و ندارم. ولی با قانون شکنی و بی انضباطی مالی که از عوامل مهم فساد نابود کننده فعلی است سخت مخالفم و در سازمان مردم نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» به مبارزه علیه قانون شکنی، نقض حقوق شهروندی و فساد ادامه خواهم داد و به عنوان راهی برای پیشگیری از فساد و قانون شکنی، از شفافیت تصمیمات و عملکرد مسئولان دفاع خواهم کرد.


جناب آقای رئیس کل بانک مرکزی؛ اتفاقات بسیاری افتاده است...

وحید یامین پور در کانال تلگرامی خود نوشت: ولی الله سیف رئيس کل بانک مرکزی 7ماه پس از پذیرش برجام گفته است: «تقریباً هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. به‌طور کلی ما قادر نیستیم از پولهای خود در خارج استفاده کنیم. ما به تعهداتمان عمل کرده ولی آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.»

اعترافات تلخ مسوولین دولتی یکی پس از دیگری زخم های کهنه منتقدین را باز می کند ... جناب سیف خیال می کنید هیچ اتفاقی نیافتاده است. اتفاقات بسیاری افتاده است:

*
ما صدها تن اورانیوم غنی شده را که ثروتی گرانبها بود از ایران خارج کرده ایم و حالا مالک آنها نیستیم.
*
ما قلب رآکتور اراک را با سیمان پر کردیم و راه اندازی آن نزدیک به هزار میلیارد تومان هزینه دارد آنهم طی چند سال!
*
ما سانتریفیوژها را از ریشه درآوردیم و چرخه ی غنی سازی را برای مدتها ناقص کرده ایم.
*
ما پای صدها جاسوس شناسنامه دار را به کشور باز کرده ایم.
*
ما در جلوی چشم میلیون ها آزادی خواه به امریکا تعهد داده ایم دست از مقاومت برداریم و خود را تحقیر کرده ایم.
*
دانشجویان نخبه ی ما گروه گروه رشته های خود را تغییر داده اند و بسیاری شان رخت سفر بسته اند.
*
ما تحقیرآمیز ترین رفتارهای کشورهای حقیر منطقه را طی این ماهها تحمل کرده ایم و دم برنیاورده ایم.
*
ما جلوی چشم مادران شهدا با وزیر جنایتکار امریکا دست داده ایم و لبخند زده ایم.
*
ما سه سال چرخ اقتصاد و معیشت و حتی آب خوردن مردم را به خواب خیال و بلاهت گره زده ایم... و باز گشتن راه رفته هزاران میلیارد هزینه خواهد داشت! اتفاقات بسیاری رخ داده... بسیار!!!

سریال دنباله دار فشار بر آقای انصراف‌های انتخاباتی

حمید رسایی در کانال تلگرامی خود نوشت: تقریبا سه سال پیش بود که عارف، با انصرافش از ادامه رقابت انتخابات ریاست جمهوری، دولت روحانی را مدیون اصلاح طلبان کرد. انصرافی که با فشار برنامه ریزی شده بر عارف در نهایت با مهر تایید یکی از سران فتنه روبرو شد و عارف را متقاعد به انصراف نمود. حالا دوباره شواهد از یک فشار با برنامه و هدفمند بر سرلیست اصلاح‌طلبان تهران در انتخابات مجلس دهم، حکایت می کند. فشاری که یک ضلعش اصلاح طلبان، ضلع دیگرش کارگزاران و اطرافیان هاشمی و ضلع سومش هم دولت روحانی است. این مثلث فشار، بعید است از تاکتیک «انصراف»، منصرف شده باشد اما این بار به موازات آن دنبال راه حلی به ظاهر دموکراتیک برای انتخاب شدن سرلیست اصلاح طلبان قم در مجلس، به عنوان رئیس مجلس دهم است. حتی اصلاح‌طلبان هم هنوز به عارف اعتماد ندارند و همین موضوع باعث شده تا تناقضات و نظرات مختلف درخصوص ریاست مجلس دهم در لابه لای روزنامه های آنها دیده شود.

ریاست مجلس دهم شورای اسلامی به چه کسی می‌‌رسد؟، آیا لاریجانی برای بار سوم نیز پس از ریاست مجالس هشتم و نهم، سکاندار مجلس دهم خواهد شد؟، آیا محمدرضا عارف، گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست قوه مقننه، باز هم «آقای انصراف» لقب می گیرد و به نفع لاریجانی کنار می‌کشد؟، دولت یازدهم تمایل به ریاست لاریجانی بر مجلس دهم دارد یا عارف؟ و ... این بخشی از سوالاتی است که با برگزاری مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح رسانه‌ها، محافل سیاسیون و حتی عموم جامعه و مردم مطرح بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ هیچ سِیلی نمی تواند ما را از پا در آورد
اصلاح‌طلبان هنوز به عارف اعتماد ندارد. موضوعی است که به راحتی می توان از لابه‌لای صفحه‌های روزنامه‌های اصلاح طلب و اظهارات فعالان سیاسی این جریان در مورد رئیس‌ مجلس دهم شورای اسلامی به خوبی دریافت. روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با اشاره به مطرح بودن کاندیداتوری علی لاریجانی، رئیس فعلی و محمدرضا عارف برای ریاست مجلس از حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی خبر داد.

روزنامه آرمان هاشمی در اینباره می‌نویسد:‌ «باید این موضوع را مدنظر داشت که طیف گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان تمایل به بقای لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس دارند و بر این اعتقاد هستند قدرت رایزنی و تاثیرگذاری او به مراتب بیشتر از عارف است.»

عصبانیت روحانی از سخنان سیف

حمید رسایی در کانال شخصی خود نوشت:

ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی هم به بی سوادهای بی شناسنامه که باید به جهنم بروند، پیوست.

بر اساس اخبار واصله، پس از انتشار اظهارات رئیس بانک مرکزی در مورد بدعهدی آمریکا در برجام و اذعان به عدم گشایش در روابط بانکی ایران، روحانی به شدت سیف را مواخذه کرده است و احتمال برکناری رییس بانک مرکزی قوت گرفت.

برجام خورشید تابان است یا خسارت محض؟

رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ هیچ سِیلی نمی تواند ما را از پا در آوردرضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از آنکه صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت طرف غربی به تعهدات خود در برداشتن تحریم‌ها از جمله تحریم‌های بانکی، عمل نکرده و دستگاه دیپلماسی باید این بحران را حل کند، آقای روحانی اعلام کرد: » ایشان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی نیست، وزیر خارجه هم الآن نیست

ولی الله سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی، با تأیید گفته های صالحی، در شورای روابط خارجی امریکا گفت :

»انتظار ما این است که بعد از اجرای برجام، ایران به تجارت بین‌الملی متصل شود. تاکنون اثری که از توافق هسته ای انتظار داشتیم را ندیدیم. با در نظر گرفتن فعالیت‌هایی که ما انجام دادیم، اتفاقی برایمان نیفتاده است. به‌طور کلی ما قادر نیستیم از پول‌های خود در خارج استفاده کنیم. آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند. ایران انتظار دارد دولت آمریکا امکان دسترسی محدود کشورش به دلار را برای تسهیل مبادلات مالی با کشورهای دیگر فراهم کند و به اجرای کامل توافق هسته‌ای پایبند باشد «

با این تفاسیر، دولت راستگویان و درستکاران مشخص کند برجام خورشید تابان است یا خسارت محض!؟

آل سعود ۷۰۰۰ نظامی خود را به اتهام فرار از جنگ یمن به زندان انداخت

روزنامه کیهان در کانال تلگرامی خود نوشت: «محمد صالح النعیمی» رئیس بخش سیاسی اتحادیه نیروهای مردمی یمن در مصاحبه تفصیلی با شبکه «المیادین» یمن فاش کرده «یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های عربستان و کشورهای عضو ائتلاف ریاض برضد یمن، عزم و اراده درهم شکسته نظامیان آنها در میادین مختلف نبرد است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده بیش از 7 هزار نظامی و افسر درجه‌دار سعودی و عربی عضو ائتلاف برضد یمن به دلیل فرار از ارتش در زندان‌های ریاض به سر می‌برند. کشته‌های آنها اکنون به رقم هزاران نفر رسیده و اسرای بسیاری را در این تجاوز از دست داده‌اند. شمار زخمی‌ها هم به مراتب از تمام این اعداد اعلام شده بیشتر است.آخرین خبرهای به دست آمده نشان از این دارد که ائتلاف عربی در این تجاوز بیش از 22 هزار زخمی داشته و عربستان هم به تنهایی 7 هزار زخمی در بین نظامیانش داشته است.»

وی همچنین تاکید کرد «در گذشته، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یک سری رویا و آرزوهایی داشتند و امیدوار بودند از طریق ادامه حملات نظامی برضد یمن به این خواسته‌های خود دست یابند، تمام این آمال و آرزوهای دشمنان یمن در برابر ایستادگی و مقاومت ملت و نیروهای ارتش یمن و مقاومت نقش بر آب شده و با شکست سنگینی مواجه شده‌اند. آنها این بار درحالی خواستار آتش بس شده‌اند، که می‌بینیم شرایط ائتلاف و عربستان به صورت کامل به زیان آنها است. البته ما هم اکنون نیز کاملا هوشیار هستیم و می‌دانیم، عربستان که معروف به نقض پیمان است، این بار هم نقض پیمان خواهد کرد و آتش بس را نقض می‌کند.»

هیچ سِیلی نمی‌تواند ما را از پا در آورد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام فداکاری سرباز وظیفه مرحوم علی دیناروند را ارج نهاد. متن این ارسال به شرح زیر است:

سیل ممکن است خانه‌ها را ویران کند اما نمی‌تواند اراده‌ها و ارزش‌ها را از بین ببرد. در جریان سیل اخیر، جوانی شجاع بنام علی دیناروند در لباس مقدس سربازی، برای نجات جان دختری خردسال که به داخل رودخانه کرخه افتاده بود، خود را به آب انداخت و کودک را نجات داد، اما خود اسیر موج‌ها در کرخه شد. خداوند وی را با شهدای انقلاب و دفاع مقدس محشور گرداند.

آری، خدمت به مردم، کشور، انقلاب و اسلام نه لباس می‌شناسد و نه جا و مکان. آن‌که ایثار می‌کند جانی عاشق و ایمانی راسخ دارد. گاهی در لباس یک معلم کودکان را از آوار یک دیوار نجات می‌دهد، گاهی در لباس یک بسیجی در سوریه حافظ امنیت است و گاهی در لباس یک سرباز وظیفه برای نجات کودکی جان خود را به مخاطره می‌اندازد

رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ هیچ سِیلی نمی تواند ما را از پا در آورد

پیشنهادی به دولت برای حل مشکل سوئیفت و تعلیق در تحریم‌ها

رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ هیچ سِیلی نمی تواند ما را از پا در آوردمهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: برخی مقام های دولت، خصوصا آنها که مسئولیت های اجرایی تری دارند و کمتر سیاسی هستند، آشکارا دریافته اند که تحریم ها از سوی امریکا تعلیق نخواهد شد.

فعلا، دولت تصور می کند راه حل این است که با امریکا مذاکره بیشتری کند.

من پیشنهاد دیگری دارم. دولت اگر خواهان یک تعلیق واقعی در رژیم حقیقی تحریم ها درکوتاه مدت است، می تواند اعلام کند که اگر ظرف 3 ماه، تمامی مشکلات بانکی حل نشود، 1000 ماشین نسل دومی را که از زیر زمین نطنز جمع کرده، به سرعت نصب خواهد کرد. کافی است اقدامات مقدماتی برای آماده سازی ماشین ها هم آغاز شود. آن وقت آقایان خواهند دید که بانک های غربی یکی یکی به آغاز روابط با ایران "علاقمند" می شوند.


دیوار مهربانی نه؛ دیوار بازیافت و ارضاء مهربانی

پرویر امینی در کانال تلگرام خود نوشت: پدیده گسترش یافته و اجتماعی شده «دیوار مهربانی» با شعار «نیاز نداری بذار و نیاز داری بردار»، بخشی دیگر از تغییرات زیست جهان ما، ناشی از پروژه-پروسه مدرنیزاسیون را به نمایش می‌گذارد. در این پدیده با نوعی تغییر معنایی درباره مهربانی روبروییم.

-
اولا مهربانی عمدتا بر روابط غیرمادی و از جنس عواطف و احساسات بین طرفین اعم از زن و شوهر و والدین و فرزندان و دوستان با یکدیگر و... استوار بود یا می‌توان گفت هست. مادر، «نماد قله» مهربانی برای جامعه ایرانی است که اتفاقا در این مهربانی موضوعیت مادی و کالایی ندارد.

-
ثانیا مهربانی در وجه مادی نیز که البته در بستر غیرمادی آن معنادار است به شکلی بود یا هست که فرد، یا بهترین چیزهایی که می‌توانست مثل هدیه به مناسبت‌های مختلف یا سوغات از سفر و... را برای طرف مورد مهر و مهربانی خود تهیه می‌کرد یا چیزهایی را که برایش مهم بودند و یا خود نیاز داشت، به او می‌داد و در این صورت بود که کار مادی، معنای مهربانی به خود می‌گرفت. حتی اهدا مادی که در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری انجام می‌شد نیز بر همین سیاق بود.

-
ثالثا در این وضعیت، اهدا مادی، اعلام مهربانی نسبت به فرد دریافت کننده بود و برای دریافت کننده یا عزت آفرین بود یا لااقل از موضع ترحم به او تفسیر نمی‌شد.

*
اما آنچه در دیوار مهربانی رخ می‌دهد،

-
اولا محدود شدن مهربانی به کالایی و مادی شدن است.

-
ثانیا فرد مطابق شعار نیاز نداری بزار چیزهایی را که دیگر لازم ندارد یا به هر دلیلی دیگر آنها را نمی‌خواهد، واگذار می‌کند (نه بهترین چیزها و نه چیزهایی خود نیاز دارد(

-
ثالثا چشم‌های زیادی در همه بخش‌های شهر متوجه این دیوار است و برداشتن این لباس‌ها ممکن است نیاز فرد را برطرف کند اما عزت نفس برایش نمی‌سازد.

درواقع دیوار مهربانی در زیست جهان ایرانی‌ها عمدتا اسمی بی‌مسما است و عنوان «دیوار بازیافت» پوشاک و لباس برایش موجه‌تر به نظر می‌رسد. البته این مسئله به معنای نفی کارکرد مثبت این کار و تأمین پوشاک و لباس برای برخی ناتوانان نیست اما مسئله این است که نام این کار را «دیوار مهربانی» گذاشتن، جفا به مهربانی و تغییر در زیست جهان ما ایرانی‌هاست. خصوصا که فضای ایجاد شده درباره دیوار مذکور، شرایطی فراهم می‌کند که نوعی ارضاء درونی در افرادی که در شرایط زندگی در زیست جهان مدرن که نمی‌توانند چندان مهربانانه با دیگران سلوک داشته باشد، به وجود بیاورد و احساس رضایت کاذب کنند.

سرمایه تماشاگر !

سید عزت الله ضرغامی در کانال تلگرامی خود نوشت: از طبقه ی دوم استادیوم آزادی شاهد شهرآورد بودم . نیمه اول در میان پرسپولیسی ها و نیمه دوم در میان استقلالی ها .

بازی خیلی خوب بود . ۶ گل بهاری خاطره ی بعضی تساوی های کسل کننده را از یادها برد .

سعی کردم ، عکس بالا را طوری بگیرم که طبیعت و آسمان زیبا و ناآرام بهاری هم خودنمائی کند .

چند عکس و فیلم کوتاه هم از حواشی بازی گرفتم که فردا در کانال خمیازه منتشر می کنم.

تاکتیک برتر پرسپولیسی ها و همکاری خوب گروهی آنان به ویژه در خط حمله جواب داد و تلاش و جنگندگی قابل تقدیر استقلالی ها را برای عوض کردن نتیجه ناکام گذاشت .

هرچه بود ، یک بازی پرهیجان و دیدنی و پرگل به مردم هدیه شد ، به ویژه برای کسانی که با مشکلات فراوان به استادیوم آمده بودند .

این تماشاگر ، سرمایه بزرگ فوتبال ماست . بسیاری از رقبای منطقه ای و جهانی ما چنین پشتوانه ای ندارند . قدر آن ها را بدانیم .

خیلی از جوونها عکس سلفی گرفتن . حالا یا آبی است یا قرمز ! با هم ببینید و قضاوت کنید !! ما طرفدار بازی خوب هستیم.

دلجویی نماینده تولیت آستان قدس از خانواده معلم فداکار خاش

در کانال تلگرامی حجت الاسلام رئیسی آمده است که: هیئتی از سوی آیت الله رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی به منظور ملاقات و دلجویی از خانواده حمیدرضا گنگوزهی، معلم فداکاری که در روستای مرزی «گزو» از توابع شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان، جان خود را برای حفاظت از دانش آموزان مدرسه از دست داد، اعزام شدند.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این ملاقات، ضمن دیدار با پدر، مادر، همسر و فرزندان آن مرحوم، سلام گرم تولیت آستان قدس رضوی را به ایشان ابلاغ و کمک های مالی و لوح تقدیر آستان قدس رضوی را به خانواده مرحوم گنگوزهی و شهنوازی، معلم همکار وی اهدا کرد.

مدیر روابط عمومی آستان قدس رضوی ضمن دعوت از این خانواده برای تشرف به مشهد مقدس به میزبانی آستان قدس رضوی، اعلام کرد: طبق دستور تولیت آستان قدس رضوی ، مأمور هستیم برای تأمین مسکن همسر و فرزندان این معلم ایثارگر، بررسی لازم را انجام دهیم تا مشکل مسکن این خانواده از سوی آستان قدس رضوی حل شود.

سریال دنباله‌دار فشار بر آقای انصرافی!/ رئیس کل بانک مرکزی هم به جمع دلواپسان پیوست/ هیچ سِیلی نمی‌تواند ما را از پا در آورد
تصویر بالا در کانال شخصی تولیت آستان قدس حجت الاسلام رئیسی منتشر شد و در توضیح پیرامون آن نوشته شده است:  جانباز مدافع حرم در بیمارستان رضوی بستری و توسط تیم پزشکی معاینه و با تشخیص مشکلات عفونی و آبسه لوکال در ناحیه کتف تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    دست ایشان درد نکنه خدا پدرشوبیامرزه که اینچنین پیگیر هست وانشالا همیشه همینطور درپیکیری کارها ثابت قدم باشه و دعای خیر معین الضعفا همواره پشتیبانش واحسنت به انتخابی که مقام معظم رهبری داشتند
  • ناشناس ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    درود بر دکتر وحید یامین پور عالی بود .
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
    0 0
    فراد مجیدی خخخخخخخ اینستاگرامشو قفل کرده خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس