کد خبر 557546
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۳

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، 136 نفر در 21 استان کشور برای راهیابی به مجلس با هم رقابت می‌کنند.

رقابت 136 نفر در دور دوم انتخابات مجلسبه گزارش مشرق، محمدحسین مقیمی عصر امروز در گردهمایی توجیهی فرمانداران و معاونان سیاسی استان‌های شمالغرب کشور در سرعین اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 10 اردیبهشت‌ماه در 21 استان کشور برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد‌: این دوره از انتخابات در 55 حوزه انتخابیه و برای انتخاب 68 نماینده مجلس با رقابت 136 نفر انجام می‌شود.
 
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات با یادآوری اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری شایسته انتخابات 10 اردیبهشت‌ماه فراهم آمده است، اضافه کرد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات از صبح روز پنجشنبه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا هشت صبح پنجشنبه 9 اردیبهشت‌ماه ادامه داشته و روز انتخابات نیز در 10 اردیبهشت‌ماه است.
 
مقیمی افزود: در مرحله اول انتخابات مشارکت 62 درصدی مردم کشورمان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم و امیدواریم در مرحله دوم مشارکت بالاتر از این رقم را شاهد باشیم.
 
وی به آسیب‌شناسی و رفع مشکلات مرحله اول انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله دوم انتخابات امیدواریم این مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.
 
معاون وزیر کشور با بیان اینکه هیچ یک از مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی حق ورود به انتخابات را برای تخریب یا حمایت از کاندیدای خاص ندارند، خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است تا در سالم‌ترین فضا و رقابتی‌ترین شرایط انتخابات در مرحله دوم برگزار شود.
 
مقیمی تأیید انتخابات در 207 حوزه انتخابیه را توسط شورای نگهبان مهر تأییدی بر شایستگی هیأت‌های اجرایی در برگزاری انتخابات توصیف کرد و گفت: امیدواریم در خردادماه شاهد تشکیل مجلس کارآمد و توانمندی با مشارکت بالای مردم در مرحله دوم انتخابات باشیم.
 
وی همچنین از تهیه و تدوین لایحه جدید انتخابات به مجلس خبر داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم مجلس آینده بتواند قانون جدید انتخابات را بررسی، تصویب و تأیید کند تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌های عرصه انتخابات برطرف شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس