دور دوم انتخابات مجلس که با دستور وزیر کشور ساعت 8 صبح امروز در 15 هزار و 350 شعبه در 21 استان کشور آغاز شده بود تا ساعت 21 تمدید و ادامه رای‌گیری پس از آن به استانداران تفویض شد.

85گروه سیاسی مشرق - با دستور مستقیم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رأس ساعت 8 صبح امروز فرآیند اخذ رای برای دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 15 هزار و 350 شعبه، آغاز شد.

بر همین اساس، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 136 نامزد برای تصاحب 68 کرسی خانه ملت به رقابت می‌پردازند.

برای این دوره از انتخابات که در 55 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود بیش از 15 هزار شعبه و صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

تعداد 320 هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری دوره دوم انتخابات مجلس هستند همچنین 19 میلیون تعرفه اخذ رای هم به چاپ رسیده است.

دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ استان سراسر کشور، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان، فارس، زنجان، گلستان، ایلام، تهران، گیلان، مرکزی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال بختیاری، کردستان، کرمانشاه، مازندران، همدان، خراسان رضوی، هرمزگان و یزد برگزار می شود.

در این انتخابات رأی‌دهندگان فقط در حوزه انتخابیه‌ای که در دور اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی بدهند؛ اما کسانی که در مرحله اول رای نداده‌اند می توانند در هر نقطه از کشور که انتخابات برگزار می شود رای خود را به صندوق بیندازند.

*************

نتایج غیررسمی از شمارش اولیه آراء دور دوم انتخابات مجلس دهم تا این لحظه + اسامی

کسب ۶۸ کرسی بهارستان بهانه‌ای برای رقابتی سنگین میان ۱۳۶ نامزد انتخاباتی بود که در جدول آخرین وضعیت شمارش آرا و همچنین نتایج اولیه انتخابات در حوزه های مختلف آمده است و تاکید می شود این نتایج اولیه و غیررسمی بوده و با توجه به درجریان بودن فرآیند شمارش آرا امکان جابجایی کاندیداها وجود دارد. بدیهی است نتیجه نهایی و رسمی توسط ستاد انتخابات اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه‌/ تمدید مهلت رأی‌گیری به استانداران واگذار شدچاوشی: نتایج انتخابات تهران تا ساعت 12 نهایی می‌شود

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخاباتی تهران با اشاره به دستور استاندار تهران، اظهار داشت: براساس ابلاغ آقای هاشمی استاندار تهران، انتخابات در 3 حوزه انتخابی این استان از ساعت 21 به بعد به اتمام رسیده، اما تا آخرین نفری که در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند، آرای آنها اخذ خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران تأکید کرد: سعی می‌کنیم نتیجه انتخابات در استان تهران را تا ساعت 12 امشب نهایی کنیم.


اعلام نتایج دور دوم انتخابات تا فردا/ آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه‌اختیار تمدید مهلت رای‌گیری به استانداران واگذار شد

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۲۰ خود را صادر و تمدید مجدد زمان اخذ رأی انتخابات دوره دوم مجلس دهم را به استانداران واگذار کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با سپاس از ملت شریف ایران و با توجه به استقبال چشمگیر مردم عزیز و درخواست ستاد انتخابات استان‌ها و به استناد تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور اختیار تمدید زمان اخذ رأی مازاد بر زمان اعلام شده را به استانداران تفویض می‌کند.

اعلام نتایج دور دوم انتخابات تا فردا/ آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه‌آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه‌

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور، شامگاه امشب در محل ستاد انتخابات کشور با اعلام آغاز شمارش آرا در برخی از حوزه‌های انتخابیه که انتخابات در آنها تمدید نشده است، اظهار داشت: شمارش آرا در دیگر حوزه‌های انتخابیه نیز به محض پایان رأی‌گیری، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی از حوزه‌های انتخابیه با درخواست استانداران و موافقت وزارت کشور، زمان رأی‌گیری تمدید شده و اخذ رأی از مردم تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

اعلام نتایج دور دوم انتخابات تا فردا/ تمدید زمان رای گیری در انتخابات تا ساعت 21 مهلت یک هفته‌ای شکایت نسبت به نحوه برگزاری انتخابات

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:کسانی که از نحو‌ه‌ی برگزاری انتخابات شکایتی داشته باشند می‌توانند ظرف هفت روز، شکایات خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند.

بدیهی است بر اساس تبصره ۲ ماده مذکور، شکایاتی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن (در صورت داشتن تلفن) و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

ضمناً مستند به تبصره ۳ این ماده در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

تمدید زمان رای گیری در انتخابات تا ساعت 21

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 119 اعلام کرد: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کلیه حوزه های انتخابیه به استثنای حوزه های بروجن، اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت 21 تمدید شد.

اعلام نتایج دور دوم انتخابات تا فردا/ تمدید زمان رای گیری در انتخابات تا ساعت 21** امیری: شرایط امنیتی خوبی در کشور برقرار است

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگویی شرایط مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه‌های باقیمانده مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتخابات در یک فضای آرام و با شور و شوق در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: شرایط امنیتی خوبی در سراسر کشور برقرار است. در حوزه ممسنی مشکل امنیتی و انتظامی خاصی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: در تماسی که با آقای ره‌پیک داشتم ایشان نیز از روند برگزاری جریان انتخابات اعلام رضایت کردند.

امیری درباره تمدید زمان انتخابات گفت: تمدید مجدد انتخابات برعهده وزیر کشور است و ایشان با توجه به شرایط و گزارشات دریافتی از استان‌ها احتمال تمدید مجدد را بررسی و سپس اعلام خواهند کرد.

** زمان اخذ رای تا ساعت 20 تمدید شد

وزارت کشور در اطلاعیه شماره 18 اعلام کرد که زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 در کلیه حوزه‌ها به استثنای حوزه انتخابی ممسنی و رستم در استان فارس تمدید می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است ضمن تشکر از حضور پرشور ملت شریف ایران در مرحله دوم انتخابات و با توجه به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رای نظر به موافقت وزیر محترم کشور به استناد تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان اخذ رای به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 در کلیه حوزه‌ها به استثنای حوزه انتخابی ممسنی و رستم در استان فارس تمدید می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۱۷ ميليون نفر واجد شرايط رای دادن هستند که در انتخابات امروز ۶۰ هزار نفر به تعداد رای اولی ها در مقايسه با دور نخست اضافه شده و متولدان قبل از ۱۰ اریبهشت ۱۳۷۷، مجاز به شرکت در انتخابات مرحله دوم مجلس هستند.

** وزیر کشور: انتخابات تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت

85اخذ رای از ساعت 8 صبح امروز در تمامی شعب آغاز و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت البته ما یک ساعت هم به این زمان اضافه کردیم لذا اگر باز هم در برخی از استان‌ها و شعب لازم باشد مدت‌زمان اخذ رای را تمدید خواهیم کرد که این موضوع از طریق وزارت کشور و شورای نگهبان انجام و به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی از مردم خواست تا در ساعات اولیه برای اخذ رای در شعب حضور پیدا کنند اظهار داشت: ما بر اساس استقبال باشکوهی که مردم در مرحله نخست داشتند یک ساعت به زمان مورد نظر اضافه کردیم و امیدواریم همچنان در این مرحله هم مردم حضوری باشکوه و حداکثری داشته باشند.

رحمانی فضلی همچنین اظهار داشت:‌ ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتایج را تا ساعت 8 صبح روز شنبه اعلام کنیم.

وزیر کشور در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که برخی عنوان کردند که مسئولان دولتی در جریان انتخابات و قبل از آن دخالت‌هایی داشتند گفت: در مسیر برگزاری انتخابات در مرحله نخست و حتی بعد از شمارش از سوی تعدادی از کاندیداها تخلفاتی گزارش شد هیات‌های اجرایی نظارت به تمامی این مسائل رسیدگی کردند.

** اشراف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای برگزاری انتخابات در امنیت کامل

85حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور امروز(جمعه) با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای دور دوم انتخابات مجلس 17 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند،‌ گفت: ستاد انتخابات کشور حدود 19 میلیون تعرفه چاپ کرده که برای هر کدام از 21 استان که انتخابات در آن برگزار می‌شود رنگ تعرفه‌ها از یکدیگر فرق دارد و امکان تخلف را به صفر می‌رساند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون امنیتی این وزارتخانه در جلسه ستاد انتخابات کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشی که آقای ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور ارائه کردند در هیچ کجای کشور مشکل امنیتی وجود ندارد و تمام دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی اشراف کامل دارند تا انتخابات در امنیت کامل برگزار شود.

** همراه داشتن شناسنامه الزامی است

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 107 این ستاد اعلام کرد: اخذ رأی در تمام شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

در متن این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع همه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رأی‌دهنده توسط شخص رأ‌ی‌دهنده امکان‌پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

ضمناً از کلیه رأی دهندگان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه خود داشته باشند.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس در 55 حوزه انتخابیه/ اخذ رای تا ساعت 19 ادامه دارد

آغاز دور دوم انتخابات مجلس در 55 حوزه انتخابیه/ اخذ رای تا ساعت 19 ادامه دارد


انتخابات در تهران تا ساعت 18 ادامه دارد

8سید حسین هاشمی استاندار تهران با حضور در محل این ستاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان تهران و در 3 حوزه انتخابیه شهریار، قدس، ملارد و بهارستان، رباط‌کریم و فیروزکوه و دماوند انتخابات برگزار می‌شود اظهار داشت: در این 3 حوزه انتخابیه 976 صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه 17 هزار عوامل اجرایی در این سه حوزه انتخابیه برای بزگراری انتخابات فعالیت خواهند داشت تصریح کرد: دور دوم انتخابات مجلس هم اکنون با آرامش و امنیت کامل در این سه حوزه انتخابیه در حال برگزاری است و امیدوارم مردم اخذ رای را به بعدازظهر موکول نکنند و در اولین ساعات امروز در شعب حضور یابند.

** شناسنامه عکس‌دار برای رأی‌دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس الزامی نیست

85ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای شناسنامه عکس‌دار را الزامی برای رأی‌دهندگان در دومین مرحله دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ندانست.

متن کامل اطلاعیه شماره 109 ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت‌‌نام و اخذ رأی توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رأی‌دهنده عکس‌دار باشد.

دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره (1) خود اعلام کرد: هیچ شخص یا مجموعه‌ای حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند با توجه به آغاز انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان کشور، هیئت‌های نظارت و ناظرین شعب اخذ رأی بر صحت جریان انتخابات، نظارت داشته و از آراء مردم عزیز ایران اسلامی صیانت خواهند نمود، لذا هیچ شخص یا مجموعه‌ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت.

** مُهر در صورت پر شدن انتخابات شناسنامه در قسمت توضیحات ضرب شود

در اطلاعیه شماره 112 ستاد انتخابات کشور آمده است: پیرو اطلاعیه شماره 110 در خصوص محل ضرب مهر انتخابات، مناسب است چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب گردد.

** ره‌پیک: ۷۵ هزار ناظر پای صندوق‌های رای دور دوم انتخابات حضور دارند

آغاز دور دوم انتخابات مجلس در 55 حوزه انتخابیه/ اخذ رای تا ساعت 19 ادامه داردسیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی، اظهار داشت: بخش نظارت شورای نگهبان پس از برگزاری مرحله اول انتخابات مجلس کار خود را برای مرحله دوم آغاز کرد؛ وی ادامه داد: قبل از روز برگزاری انتخابات اقدامات متعددی انجام شده است. اقداماتی که دستگاه اجرایی انجام داده در بخش‌های تعرفه‌ و صندوق با هماهنگی بخش‌های نظارتی بوده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه برای نمایندگان کاندیداها 16 هزار کارت برای حضور در پای صندوق‌ها صادر شده، گفت: در حوزه‌هایی که نیاز به اعزام بازرس بوده، اقدامات لازم انجام شده و از صبح امروز 75 هزار ناظر در پای صندوق‌ها حاضر شده و وظایف خود را انجام می‌دهند.

اعلام نتایج دور دوم انتخابات تا فردا

85محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی، اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد امنیتی گزارش نشده و قوانین و مقررات در داخل شعب اخذ رأی توسط مردم رعایت شده و تبلیغات در شعب اخذ رای صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‌های اجرایی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از اول صبح امروز در حوزه‌ها حضور داشتند. شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، بازرسان وزارت کشور نیز در اکثر شعب حضور دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: سعی بر این شده که دواطلبان، نمایندگانی را که برای حضور در پای صندوق‌های رأی معرفی کردند در شعب اخذ رأی حاضر کنند؛ جزء یکی دو مورد گزارشاتی که ارسال‌ شده در ما بقی حوزه‌ها نمایندگان داوطلبان حضور دارند.

مقیمی درباره زمان اعلام نتایج دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: در اکثر حوزه‌ها شمارش آراء تا فردا صبح به‌ پایان خواهد رسید و فقط سه حوزه‌ای که تعداد نمایندگان آن بیشتر است، اگر مسئولان صندوق‌ها تلاش بیشتری در این رابطه انجام دهند امیدواریم بتوانیم تا ساعات اولیه فردا نتایج را اعلام کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    به امید پیروزی اصولگرایان
  • یاس پرپر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    با سلام/ بنده معتقدم این حوادث همه حکمت خداوند مهربان هست و دست امام معصوم چراکه باید اعتدالیون و اصلاحات میامدن و با برجام چهره خود و امریکا و کدخدا دوستان را نمایان میکرد اگر هر حزبی بیشترین رای را در مجلس بیاورد خود را نمایان میکند انشاالله عزیزانی که دم از اصلاحات و اعتدالیون میزنن با چشم باز حوادث پسابرجام را ببینند با تعصب نه با عینک بصیرت یاعلی حیدر مدد
  • حمیدان ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    ان شاءالله
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • اشک درار مشرق ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    صنار بده اش ناشناس 10:25!فعلا لیست امید پیشه،تکرار میکنم لیست امید پیشه
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    لیست امید اکثریت و دوباره آورد ملت باز هم به برجام رای داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس